Ljussättning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
1
Knoxx:
Ni kanske kan se vilken art det är?

5116
3883
Tropfrog:
Det är inte temperaturen i grabbens rum som är den primära faran. Det är den låga luftfuktigheten som är.

Jag gillar inte frågeställningar som rör hur länge ett djur klarar en viss dålig miljö. Vad är då bortre gränsen och hur vet man att man har nått den? Lite som att fråga någon hur länge hen kan hålla sin hand i kokande vatten. Oavsett hur länge man vågar göra det så är det ingen lämplig miljö och inget att vinna på det.

8
1
Knoxx:
Tropfrog skrev:
Det är inte temperaturen i grabbens rum som är den primära faran. Det är den låga luftfuktigheten som är.

Jag gillar inte frågeställningar som rör hur länge ett djur klarar en viss dålig miljö. Vad är då bortre gränsen och hur vet man att man har nått den? Lite som att fråga någon hur länge hen kan hålla sin hand i kokande vatten. Oavsett hur länge man vågar göra det så är det ingen lämplig miljö och inget att vinna på det.


Ne, men man måste väl ändå kunna ta ut och hantera sin ödla? Har du 2 terrarier när du skall städa det t.e.x? Jag sa iaf till han att 10min inte borde vara nån fara och hålla han innan han vill tillbaka.

5116
3883
Tropfrog:
Jag har haft mina ödlor i 8 år nu utan att någonsin behöva hantera dem. 

I övrigt hänvisar jag till den stora tråden om hantering. Där finns alla argument du kan tänka dig både för och emot.

Men ja, någon gång emellanåt kan man bli tvingad att hantera ett djur. Då skall det ske så lugnt men ändå snabbt som möjligt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild