Söker mentor i Umeå

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
12
Mambert:
Hejsan!

Jag har försökt dra i de trådar jag kan och även kollat med NHF men inte lyckats hitta någon som håller gift i Umeå. Har ingen erfarenhet av giftormar så om det finns någon som skulle kunna tänka sig att agera mentor vore jag hemskt tacksam. De arter jag främst är intresserad av är kopparhuvud och de europeiska huggormarna. 

Mvh Daniel

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Eftersom jag sa nej till köp, så tänkte jag om du hittar en vettig mentor osv så bjuder jag dig på ett par viperor när du är klar hos din mentor. 

18
12
Mambert:
Väldigt generöst av dig! Verkar dock vara tunnsått med giftormsägare här uppe ;)

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Ja det är väl mest renskötare där uppe i sameträsk ;) men kolla med nnhf eller annan förening. 

Och generöst visst så kan det ses. Men jag ser det bara som att hobbyn växer vilket är positivt.

213
323
MartinJ:
viper66 skrev:
Ja det är väl mest renskötare där uppe i sameträsk ;) men kolla med nnhf eller annan förening. 

Och generöst visst så kan det ses. Men jag ser det bara som att hobbyn växer vilket är positivt.


"Mest renskötare", "sameträsk", och Umeå i samma mening. Någon som inte riktigt har koll på norrlands största (kust)tätort!

Tyvärr har jag inget konkret tips att ge, annat än att kolla med NHF och NNHF (som redan påpekats). De få jag känner till har gått ifrån hobbyn.

Medlem i SHF
292
659
viper66:
MartinJ skrev:


"Mest renskötare", "sameträsk", och Umeå i samma mening. Någon som inte riktigt har koll på norrlands största (kust)tätort!

Tyvärr har jag inget konkret tips att ge, annat än att kolla med NHF och NNHF (som redan påpekats). De få jag känner till har gått ifrån hobbyn.


Allt norr om Gävle är sameträsk! Sen var det ett skämt. Men jag ber dig hemskt mycket om ursäkt om du blev kränkt. 

213
323
MartinJ:
viper66 skrev:


Allt norr om Gävle är sameträsk! Sen var det ett skämt. Men jag ber dig hemskt mycket om ursäkt om du blev kränkt. 

Då får jag ta och be så otroligt mycket om ursäkt tillbaka om det är så att du blev väldigt kränkt för över min tillrättavisning! Jag tänkte som så att om man klarar av att kasta, så klarar man av att ta emot.

1
3
tardigrader:
Giftormsägare i norr gör nog inte så mycket väsen av sig men nog finns de. Gå med i NHF, var aktiv i föreningen, bygg ett kontaktnät, lämna önskemål om få lära sig mer om giftormshantering skulle vara mitt tips. Ofta vill man ju känna en person innan man tar på sig ett så pass stort ansvar som att bli mentor. Man säger inte gärna ja om personkemin är helt bananas. Och, pandemin gör det inte lättare heller.

Hälsningar,
Krister
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild