Göra egna lianer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

31
16
Emma88:

Någon som gjort egna lianer? 

Tänkte göra några till det stora terratiet men funderade på vilket silikon som är bäst att använda sig av. Är det akvariesilikon som gäller eller finns det andra alternativ? =)


165
93
Sockerfar:
körde rep som jag vira, sen silikon pensla och strö substratet du vill ha, alternativ rep och sytråd med javamossa

båda har fungerat för mig

Medlem i SkHF
973
1090
NellyNiklas:
Emma88 skrev:
Någon som gjort egna lianer? 

Tänkte göra några till det stora terratiet men funderade på vilket silikon som är bäst att använda sig av. Är det akvariesilikon som gäller eller finns det andra alternativ? =)



Akvariesilikon är att föredra så fort djur är inblandade, oavsett vilket "syfte". (Om det är för att montera ihop glas eller skapa dekoration/bakgrund.)


5098
3872
Tropfrog:
Jag använder en produkt som heter superstrong fix and seal. Ännu.bättre än silikon då den är giftfri såväl innan som under härdning. Dessutom är den sjukt klibbig, så inget material trillar av.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Akvariesilikon är glassilikon utan antimögel. Vilket glassilikon som helst som också saknar antimögel fungerar, vilket som jag förstått det är de flesta. Ibland står det safe for fish på baksidan även om den inte heter akvariesilikon.

Köp akvariesilikon på typ jula, en tredjedel så dyrt som i djuraffärer osv.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild