Frågor om ömsning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
4768:

Hej! Jag har en variabel kungsnok (lamporetis leonis) hos mig sen i mitten av november. Hittills har allt gått fint, men hon har bitit mig en gång. Hon äter som hon ska och blir (oftast) inte så stressad vid hantering. Hon är knall-orange med ljusa sadlar och röda ögon, men nu har hon blivit mattare i färgen. Hon ligger bara i din grotta. Tror ni att hon ska ömsa? Hon har heller inte bajsat vad jag har sett, trots att jag matade henne för en vecka sen. Är det ett problem? Jag har inte hanterat henne sen hon blev matt i färgen. Ska jag mata henne eller inte? Ifall hon ska ömsa, är det andra åtgärder jag ska till? Hon har redan väldigt hög luftfuktighet i sin tillfälliga plastlåda, så pass att det är imma på vissa ställen. Hon har papper i botten då vi inte hunnit fixa något bottensubstat än. Ända värmekällan är ett element som lådan står precis intill, samt att i en låda under hennes har vi gråsuggor som har en värmelampa.

Må inget vara fel med dig, Katniss!

12
0
4768:
PS. Jag byter självklart hennes vatten dagligen! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild