Värmeslinga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Linda8000:
Ska lägga värmeslinga under ett terrarie 
Och undrar nu vad jag ska ha mellan bord och terrarie? Frigolit? Läste på Google nån som hade folie? Ska självklart ha en dimmer kopplat till den. Kan man köpa rn sån från Kjell och Company typ?

59
77
saturday:
Linda8000 skrev:
Ska lägga värmeslinga under ett terrarie 
Och undrar nu vad jag ska ha mellan bord och terrarie? Frigolit? Läste på Google nån som hade folie? Ska självklart ha en dimmer kopplat till den. Kan man köpa rn sån från Kjell och Company typ?


Jag gör som så att jag gjuter in den i en platta. Och så har jag isolering undertill (Ca 7cm cellplast), för att inte elda åt kråkorna. Men det är kanske inte så lätt att lösa om man inte bygger själv dock.

Tycker dock att idén om att ha det under terrariumet verkar halvidiotiskt, även om många har det. Speciellt om terrariet är byggt av trä. För det innebär att det blir isolering uppåt och värmen kan vandra åt andra håll, vilket kan innebära att det är svårt att få upp värmen och förbrukningen blir högre.

Men ja, jag hade nog lagt någon form av skydd mot kabeln. Kan du få in cellplast undertill tror jag det är kanon. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild