Oseriösa säljare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

26
26
Jorg:
Spdragons skrev:


Om du läser lite längre upp så set du anledningen till att vi vart från varande

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=7964
En kund som du nog bör prata med.

10
16
Spdragons:
Jorg skrev:

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=7964
En kund som du nog bör prata med.

Detta är läst sen några veckor han kommer till mig i mitten av maj 

4
1
HenrikB:
Sp dragons har betalat tilbaka handpenningen till mig nu.

Medlem i GHF
13
2
Kimsson90:
Någon mer än jag som handlat av italianbastard? Har inte hört av han på veckor nu......

200
258
Lordguras:
Bättre att lägga ner hela ”verksamheten”

281
366
Cartaq:
Lordguras skrev:
Bättre att lägga ner hela ”verksamheten”

Vem syftar du på?

200
258
Lordguras:
Cartaq skrev:

Vem syftar du på?

Spdragons

5
12
M11:

Är så glad över att intresset för Herptelogi verkar öka i Sverige.
Blir dock kontinuerligt förvånad hur många oseriösa de finns i branschen. 

Är inte den som vill skriva av mig men hoppas jag i och med detta hjälper andra som kanske satsar sina sista pengar på ett djur från att bli blåsta.

Är medveten att tanken med att skriva positivt är bäst . Men anser också att verkligheten ska vara transparent.

Sp Dragons har troligt ekonomiska problem och är skyldig större summor pengar till mig.
Möjligheten för honom att hitta en lösning har varit under mycket lång tid innan jag skriver detta .

Ärligt så dör jag inte av att ligga ute med dessa pengar. 

Men Patrik hoppas att de inte att du fortsätter med detta och trasslar bort fler seriösa människor pengar !!??


69
56
Moong:
Jag vill också passa på att slå ett slag i den här tråden då jag är i exakt samma situation som dig M11.

SP dragons har hjälpt mig att leverera och sälja ormar på mässor tidigare men blåste mig på hela min senaste kull som han skulle sälja vidare. Han är även skyldig mig pengar sedan tidigare från djur han köpt från mig. Det rör sig om ganska stora summor som jag hade behövt för att ha råd att hålla igång hobbyn som jag delvis fått lägga ner.

Ärendet ligger nu hos kronofogden efter att ha gett han lång tid och flera chanser att betala på avbetalning osv. Enligt jurist jag pratat med när jag skulle ansöka om betalningsföreläggande så finns det redan fler betalningsanmärkningar på honom sedan tidigare som jag förstod det.

Jag tycker generellt inte man ska prata illa om folk men sådan här info tycker jag är bra att den kommer ut. För det handlar inte bara om att någon har ekomoniska problem utan att man faktiskt lurar människor på deras pengar och tror att man kan komma undan med det.

5
12
M11:

Hej Moong.
Tråligt att återigen en av dom seriösa får dra ner på sin hobby i och med SP dragons.
Jag vägrar att detta fortsätter och vill tillbaka till en seriös handel med reptiler.
Tycker absolut vi ska bannlysa dessa på mässor mm och inte låta tystnaden göra att fler blir lurade.
Moong du får gärna kontakta mig då jag gärna stöttar en seriös aktör och har vidare dialog.

Oj vad tråkigt att behöva vara negativ. Men ibland är de bara nog...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild