I dom allra flesta fall när ormar strular med maten är det miljön/boendet det är fel på. Läste att du inte håller på med ormen och det är ju jättebra! Är det stökigt, mycket rörelse i rummet den står i?
Det kan ju faktiskt vara som hadara skriver också, att den såldes trots att den aldrig kommit igång med maten. Sånt händer relativt ofta tyvärr! Personligen är jag emot tvångsmatning, speciellt på juveniler. Jag tar bort dom ungarna som inte äter själv, alla i en kull ska ju inte överleva :)
MEN om du nu ändå väljer att tvångsmata (vilket jag starkt avråder ifrån) så se till att det är någon erfaren person som gör det eller åtminstonde är med. Annars finns risk att man skadar ormen eller förvärrar stressen i djuret.
Jag tvångsmatade en del ungar förr i tiden men tyckte aldrig dom djuren blev lika starka som syskonen. Har mest dåliga erfarenheter av tvångsmatning av orm faktiskt :P
Jag skulle väntat ut den.. ja ännu längre tid :) även om ett halvår låter som extremt lång tid så klarar många ormar betydligt längre perioder utan mat än så! Dom är utvecklade på det viset :) Och framförallt kungspytons är ju kända matstrulare, så jag hade bara väntat ut den & låtit den vara ifred och i lugn så mycket det bara går, ett rum där ingen rör sig förslagsvis. Bara den har vatten så kommer den inte dö.. Ryggraden ska synas litegrann på ormar, dom bör absolut inte vara runda som många i fångenskap är. Nu kan jag såklart inte svara på hur smal eller tunn din orm är, men på bilden såg den inte farligt tunn ut. Kan du uppdatera med nya bilder på ormen?
Lycka till.