Kan något bo här?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

35
11
Flurk93:
Jag håller på att renovera mitt terrarium till mina daggeckos och har en liten fundering. Daggeckos är sådär lagom matglada, men jag tänkte ändå slänga ut frågan om tips på:

Finns det någonting som skulle kunna leva i deras vattendel som troligen inte skulle betraktas som ett byte? Kom gärna med förslag! (Det är väldigt troligt att ingenting får flytta in då jag är väl medveten om begränsningarna och vill att alla djuren ska må bra!)

Vattendelen är ca 10 cm i djupaste delen, 60 cm bred och 40 cm djup, ett vattenfall med pump cirkulerar vattnet. Det kommer tillföras fler växter i terrariet både i och över vattnet så fler gömställen kommer erbjudas.

Lyckas inte lägga till någon bild....

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Även om daggeckos är matglada så vet jag inte om de tar vattenlevande djur. Utan det som kanske är ett större problem är att all skit ifrån ödlorna kommer att hamna i vattnet vilket kan förorena snabbt så att eventuella invånare i vattendelen tar stryk. Räkor är extra känsliga för höga nivåer av nitrit vad jag vet. Akvaristik är inte mitt område så någon annan kanske kan ge tips på ifall det finns några arter som kan passa, men det är som sagt inte enbart risken för matglada ödlor man kan behöva oroa sig över.

35
11
Flurk93:
nej det är jag väl medveten om. Vattnets kvalitet kommer inte alltid vara på topp även om det är god cirkulation. Så fiskar är nog borträknade... Tänker själv främst något åt krabbhållet men tänkte att jag kunde se om någon hade något bra förslag :) 

2966
1645
Hoggaforfan:
Fisk?

2966
1645
Hoggaforfan:
Installera ett filter

35
11
Flurk93:
jag har flera småpumpar jag skulle kunna sätta in för att rena lite extra. Annars finns det redan en pump anpassad för ett 300l akvarie som är installerad till ett vattenfall som rinner hela tiden :)

2966
1645
Hoggaforfan:
En pump renar inte utan du behöver ett filter. ;-)


35
11
Flurk93:
A jo, givetvis x,D slarvigt av mig. Jag menar en pump MED ett filer givetvis ;) 

143
154
TerraBygg:
Kampfisk, de ska klara små vattenvolymer, vad jag har hört så lever de i små "pölar" i naturen.

2
0
Nebo:
Räkor?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild