Tanzania Trädödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
0
Khaitla:
Johnexotics skrev:
Angående terrariebyggarna skulle jag inte rekommendera om du ska har terrarie med hög fuktighet. Jag och flera andra har haft problem med fukt skador. Om du köper från dom rekommenderar jag du fuktspära extra gång. 

Okej, tack! Tänkte nogg göra det just in case ändå, men då vet jag att det är på-måste-listan. Har du i övrigt varit nöjd med dem? Har fastat för dem då de erbjuder en rad större terrarium, samt att man kan få custom-mått. 

892
492
Johnexotics:
Dom är ju snygga passar in som en möbel terrarium. Efter man har fått fixar ordning dom själv har det funkat. Men om du kan blir det nog bättre bygga själv blir billigare med. Vad jag ska göra i framtiden om jag ska har i trä. 

Medlem i SkHF
14
26
extendus:
Khaitla skrev:

Okej, tack för svaret, intressant att höra andas erfarenhet. Jag kommer väl främst hantera i syfte att ha koll på vikt/ vigör eller om det blir tvunget pga medicinska syften/skador/liknande. Sen så tänkte jag se om man kan få dem att frivilligt komma när man tångmatar dem. Men det beror ju på individen. Främst är det intressant att se deras bete i terrariet :)

Som sagt tidigare, mycket beror på individ. Majoriteten av individerna i kullar jag haft har varit lätta att få handtama, de kommer ofta själv ut vid matning. En väldigt trevlig art som jag varmt kan rekommendera :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2714
2552
anders:
Khaitla skrev:

Okej, tack för svaret, intressant att höra andas erfarenhet. Jag kommer väl främst hantera i syfte att ha koll på vikt/ vigör eller om det blir tvunget pga medicinska syften/skador/liknande. Sen så tänkte jag se om man kan få dem att frivilligt komma när man tångmatar dem. Men det beror ju på individen. Främst är det intressant att se deras bete i terrariet :)

Yes, pincett-mata bör inte vara några svårigheter att få till, de är trots allt nyfikna och relativt "smarta" ödlor.

7
0
Khaitla:
Johnexotics skrev:
Dom är ju snygga passar in som en möbel terrarium. Efter man har fått fixar ordning dom själv har det funkat. Men om du kan blir det nog bättre bygga själv blir billigare med. Vad jag ska göra i framtiden om jag ska har i trä. 

Jag har fungerat på det, har kollar på många videos på Youtube där de bygget själva, bla Brads Bioactive Builds. Ska flytta in i ny lägenhet nu imorgon faktiskt, och en av vägarna i sovrummet är väl tänkt att dedikeras till framtida terrariedjur (ödla, orm, groda, skorpion, fågelspindel) - andra sidan av rummet är tänkt som "klätterpadis" för katt förövrig. Så att bygga själv blir ju en klar fördel i planeringen. 

Något man bör tänka på när man bygger själv? Typ val av material eller liknande som funkar bäst? 

Mvh :) 

892
492
Johnexotics:
Bygga i formplyfa  är nog bäst 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild