Vilket djur går snabbast att avla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:
Det finns inga tydliga vetenskapligt dokumenterade djur som med säkerhet uppfyller alla dina kriterier (nyfödd → vuxen på ca 2 veckor och vuxenstorlek ~ 3 cm).

Om du accepterar mindre avvikelser — t.ex. vuxen storlek ~1 cm — är små insekter som lace-bugs ett tänkbart alternativ.
Om du accepterar längre tid än 2 veckor finns små kräftdjur som kommer nära i storlek (t.ex. Caridina typus).

/ChatGPT

291
263
Formula76:
Prova nån binnikemask.

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Du får räkna med ett par månaders tillväxt men kackerlackor är nog passande annars. När man fått igång odlingen har man djur i alla storlekar hela tiden så då kvittar det för mig hur snabbt de växer upp. (Ärligt talat är jag glad att det tar längre tid för om de blev vuxna på två veckor hade man haft en jädra massa kackerlackor).

Rent biologiskt tror jag det är nästintill omöjligt för ett djur att födas/klöckas, växa sig så stor som 3 cm och sen kunna föröka sig inom loppet av två veckor. Det kräver antingen att de kläcks som små och sedan typ hundradubblar sin kroppsvikt på 2 veckor, alternativt att de lägger extremt stora ägg/föder extremt stora ungar i förhållande till sin egen storlek och alltså nästan är vuxna (och för honan att producera dessa skulle det nog krävas tid). Det är nog för mycket biomassa som ska skapas på kort tid så ekvationen går inte ihop i mitt huvud, men kan såklart finnas undantag.

10
0
Nemma:
Emanuelkarl, Kackerlackor SUUUUUGER.
Nellyniklas, tack för dina svar.

5898
4525
Tropfrog:
Suck!

11
21
Kaprosuchus:
Varför svarar du inte på frågor om vad du ska ha djuren till..? Du vill alltså ha något djur, vilket djur som helst (!) som ska kunna avlas sjukt snabbt. Vill du tjäna snabba pengar eller vad går det hela ut på?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild