Mjölbaggar till skäggagamer?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
1
tuvaals:
Hej!

Mina mjölmaskae har blivit mjölbaggar och undrar om jag kan ge honom dom eller om inte vad jag kan göra med dom då? :)

Medlem i GHF, SDS
3216
1956
EmanuelKarl:
tuvaals skrev:
Hej!

Mina mjölmaskae har blivit mjölbaggar och undrar om jag kan ge honom dom eller om inte vad jag kan göra med dom då? :)

Sannolikt kommer han (som jag antar är en ödla) tycka att det smakar skit, men jag tror inte det är något farligt så du kan ju testa. Jag hade behållt baggarna och gett dem lite mat och för att se om det dyker upp lite larver i lådan så småningom. 

64
53
Nickesnoken:
Vår skäggagam tycker om dem. Men spara dem i en låda med havregryn i några dagar innan du matar agamen.  Snart har du nya larver i lådan och det hela börjar om. En bit morot räcker som fukt åt dem. Jag har hållt igång odlingen i snart ett år. 

9
3
shibbyqt:
Nickesnoken skrev:
Vår skäggagam tycker om dem. Men spara dem i en låda med havregryn i några dagar innan du matar agamen.  Snart har du nya larver i lådan och det hela börjar om. En bit morot räcker som fukt åt dem. Jag har hållt igång odlingen i snart ett år. 

Vad odlar du dem i? Större plastback eller liknande? Fortplantar de sig någorlunda snabbt?

64
53
Nickesnoken:
Har dem i vanlig 2l glassburk med hål i locket. Plockar ur baggarna och matar ödlan när jag ser små larver i havregrynen. Så jag har alltid mjölmask hemma. Har 3 burkar igång samtidigt oftast. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild