Góða kvöldið gott folk.
Nu ska jag snart införskaffa mig min första KP. Jag har spenderat flera timmar om dagen de senaste veckorna bara för research då jag är en ganska hängiven naturvetare. Min mesta research (efter att ha tröttnat på att läsa 22-tusen motsägelsefulla argument från alla självutnämnda proffs.) har gått ut på att studera klimat och vegetation i Ghana - specifikt i Enchi-regionen då jag fastnat för denna morph.
Jag bygger om ett 180-liters akvarium till ett terrarium och håller just nu på att bygga ett nytt lock där ventilation skall vara beläget. Jag har läst om att ventilation upptill inte är att föredra - medans andra säger att det absolut är helt O.K. Jag föredrar sistnämnda då detta besparar mig otaliga bekymmer med glasmästare och beskäringar.
Resonemangen för ljus och värmekällor håller också på att driva mig till vansinne.
Vad är bäst egentligen? jag har dragit slutsatsern om att värmematta är det bästa alternativet för en KP då de absorberar majoriteten av sin värme från jorden - vilket bara i sig är flummigt då mark absorberar värme i tur, då stenar strålar ut värme efter att ha blivit uppvärmda av solen.
Jag är mån om att allt ska bli så perfekt och naturligt som möjligt. Hoppas verkligen att någon kan upplysa mig ytterligare och tillfredsställa min outröttliga hunger för mitt nyvunna intresse :)
Passar även på att tacka för en helt awesome community! Jag har stalkat runt på diverse profiler och kollat in bilder, många av er är helt sjukt duktiga! Visste inte att det fanns en sådan unik och intressant subkultur i Sverige.