Bad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:

Robban94 skrev:
Min orm ska ömsa nu men det går väldigt långsamt troligen på grund av låg luftfuktighet. Vad är optimalt för en majsorm som ska ömsa?

För att underlätta ömsning så bör du alltid ha ett fuktigt gömsle. Det kan vara en enkel glaslåda med hål i locket, med fuktig mossa i. (Exempelvis spagnum). Detta gömsle ska hållas fuktigt helst alltid, men abslut innan, under och direkt efter ormen ömsar. Observera att mossan ska vara fuktig, inte blöt. Det ska alltså inte flyta vatten i lådan. (Överflödigt vatten kan du bli av med genom avrinningshål i botten på glasslådan).

Mvh
Niklas

241
307
Lordguras:
Igår badade jag mina mambor. Hanen använde Head & Shoulders

29
8
Robban94:
Lordguras skrev:

Jag tror inte jag vill veta så mycket mer! Hahaha

199
18
hambergaren:
Om det är gammalt öms som inte lossar så vill man ju ha bort det och bästa är om de kan göra det själva. Skulle det mot förmodan vara så att det inte släpper av sig självt så kan man låta ormen ligga i ett fuktigt örngott en stund.

jag har vid enstaka fall badat mina ormar om det varit öms som inte släpper men inte bara för att. :) min erfarenhet är att de inte tycker om det.

3
1
kimeriksson11:
Lordguras skrev:

haha xD
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild