Future terra eller herptek?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i GHF
99
204
Daniel81:

peter68 skrev:


De är generellt för låga för grenar. För låga för ormar generellt.

Kanske jag har fel och det går att använda ett keramiskt element. UVB-lampan?


Det finns många exempel på folk som fäster uv-lampor inne i herptek. Det finns också många som fäster grenar, både i den låga modellen med 0,5 m höjd och den höga modellen med 1 m höjd. Sen finns det som sagt flera modeller som uppfyller jordbruksverkets krav för ormar i kungspytons storlek. Jag tycker att de är suveräna till små och medelstora djur men du får naturligtvis ha en annan uppfattning. Köper bara inte dina argument om att de är kassa pga att det inte går att fästa värmeelement och lampor inne i burkarna. 


152
227
TowerOfGray:
Jag kan starkt rekommendera Future Terra. Beställde från dom i maj och det tog någon vecka för dom att bli klara, sedan någon dag för transport och då fick jag burkarna lämnade framför porten. 
Killen var super trevlig och uppdaterade en med bilder, samt svarade på alla frågor man hade. 
Själva burkarna är jätte lätta och jätte smidiga. När jag fick dom så kunde jag bära en själv upp till 3: våningen utan problem och dom var ändå. 150x50x50.
Allt man behövde göra var att sätta in glaset och då vart det klart! 
Jag köpte även värmepaneler från dom och då fanns det redan hål för dom så att det gick att skruva in dom i taket bara. 

Jag har 2 KPs i dom och en liten BCI, dom är lätta att torka av (hände att en fingermålade med skit på ena väggen av terrariet) och håller fukktigheten bra. Har inte haft problem med öms :) 

Ska se om jag kan ladda upp bilder! 

152
227
TowerOfGray:





80
28
Zombieboyy88:
TowerOfGray skrev:
Jag kan starkt rekommendera Future Terra. Beställde från dom i maj och det tog någon vecka för dom att bli klara, sedan någon dag för transport och då fick jag burkarna lämnade framför porten. 
Killen var super trevlig och uppdaterade en med bilder, samt svarade på alla frågor man hade. 
Själva burkarna är jätte lätta och jätte smidiga. När jag fick dom så kunde jag bära en själv upp till 3: våningen utan problem och dom var ändå. 150x50x50.
Allt man behövde göra var att sätta in glaset och då vart det klart! 
Jag köpte även värmepaneler från dom och då fanns det redan hål för dom så att det gick att skruva in dom i taket bara. 

Jag har 2 KPs i dom och en liten BCI, dom är lätta att torka av (hände att en fingermålade med skit på ena väggen av terrariet) och håller fukktigheten bra. Har inte haft problem med öms :) 

Ska se om jag kan ladda upp bilder! 


Har haft kontakt med honom sen ca 1 månad tillbaka och väntar att det ska bli färdigt, han är trevlig 

1
0
lydhagen:

TowerOfGray skrev:
Jag kan starkt rekommendera Future Terra. Beställde från dom i maj och det tog någon vecka för dom att bli klara, sedan någon dag för transport och då fick jag burkarna lämnade framför porten. 
Killen var super trevlig och uppdaterade en med bilder, samt svarade på alla frågor man hade. 
Själva burkarna är jätte lätta och jätte smidiga. När jag fick dom så kunde jag bära en själv upp till 3: våningen utan problem och dom var ändå. 150x50x50.
Allt man behövde göra var att sätta in glaset och då vart det klart! 
Jag köpte även värmepaneler från dom och då fanns det redan hål för dom så att det gick att skruva in dom i taket bara. 

Jag har 2 KPs i dom och en liten BCI, dom är lätta att torka av (hände att en fingermålade med skit på ena väggen av terrariet) och håller fukktigheten bra. Har inte haft problem med öms :) 

Ska se om jag kan ladda upp bilder! 


 

Vad är det för priser vi pratar om?


152
227
TowerOfGray:
lydhagen skrev:


 

 

Vad är det för priser vi pratar om?



3 st 150x50x50, 3 värmepaneler och en termostat kostade mig 1168 euro + 93 för transport.
Endast terrarierna = 860 euro

80
28
Zombieboyy88:
Väntar fortfarande, tagit 2 månader snart så hoppas det var värt all väntan 

80
28
Zombieboyy88:
Uppdatering: 

Efter 3 månaders väntan blev det klart och innan leverans övertalade säljaren mig att ta en heat cabel istället för heat panel som jag blivit lovad, enligt honom var heat cabel mycket bättre för kungspyton 

när man väl fick det så blev det problem direkt, först skulle det leveras på middagen men blev för senat så fick vänta till 23,30, efter det så fick jag se att det var fel terrarium och halva beställningen fattades, och nu efter 3 dygns väntan på svar så  svarar säljaren att det blivit fel och mitt terrarium är någon annanstans men ska fixa det, frågade om eventuell rabatt pga det inträffade och fick till svar att jag kunde få rabatt på nästa beställning 

Så nu ännu mer väntan och ska även packa ett terrarium på bästa sätt 

Frusterad är man just nu, skulle ha valt herptek känns det som 

5061
3826
Tropfrog:
Jag hade svarat att det inte blir aktuellt med en nästa order om jag inte är nöjd med denna. Således är en rabatt för både denna och nästa beställning nödvändig för framtida affärer.

Mvh
Magnus 

80
28
Zombieboyy88:
Har svarat så igår och inte fått något svar än, höll på 1 timme imorse och försökte packa ihop detta terrarium som ska till någon annan och det är inte lättaste och försöka packa 1 meters terrarium 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild