Ormbett

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
0
Thrall:

Hej. Jag vill köpa min första orm men är som säkert många andra lite rädd att bli biten. Vilken/vilka ormar gör "minst" ont att bli biten av? Och vilken/vilka ormar är det "minst" risk att bli biten av? Kortfattat.. vilken/vilka ormar kan vara ett alternativ för mig som är lite orolig?  


onödiga kommentarer undanbedes. Jag vet att man reagerar olika på smärta och att alla ormar kan bitas. Jag är beredd på att någon gång bli biten av min blivande orm men det betyder inte att jag inte har rätt att ställa frågan. Tack! 


100
165
AllanRiis:
Kungspyton biter inte särskilt hårt, de biter nästan aldrig

Mvh
Allan

34
9
Pythony:

Kungspyton är generellt sett väldigt lugna av sig - Jag har blivit biten en gång för att jag var för lat att leta upp tången vid matning: Hokus pokus hon missade råttan och lyckades ta mig på tummen.

 

Men it's not that big of a deal - Att bli riven av en katt är en större skada än KP bett


44
17
Pluraz:

Kanske majsorm eller kungspyton? :) 

 


161
107
Alex_ask:
Ägganok borde va ett alternativ dom har inte ens några tänder. 

281
366
Cartaq:
Ormbett går snabbt och känns knappt, det är nästan värre att inte ha blivit biten och gå och oroa sig.

2
6
Svetzan:
Cartaq skrev:
Ormbett går snabbt och känns knappt, det är nästan värre att inte ha blivit biten och gå och oroa sig.


Folk som blivit bitna av tex skallerormar brukar vittna om annat.

281
366
Cartaq:
Svetzan skrev:


Folk som blivit bitna av tex skallerormar brukar vittna om annat.

Jo, för det är precis giftiga skallerormar som är aktuellt för TS att köpa här...
Välj rätt forumdel om du vill spela redig. 
 

Medlem i SHF
67
26
Sofie:
Om jag var du skull jag nog välja en orm som jag är intresserad av och försöka att inte tänka på eventuella bet. I min erfarenhet så är det större risk att bli biten om man tänker att man kommer bli biten än om man inte tänker på det överhuvudtaget. Sen är det också från individ till individ om det är större risk för att bli biten, totalt har jag haft 5 Womapyton, 1 har bitit mig (helt mitt fel), 1 hugger mot allt och alla och resten har knappt huggit mot något (inte ens mat). 

5
1
amandasv00:
Jag brukade också oroa mig en del. Sen skaffade jag min kyngsboa (unge) som bet mig en gång (mitt fel). Kändes inte och det tog mig någon sekund att fatta att jag blev biten. Mitt tips, kungssnok brukar vara lugna och bra nybörjar ormar, samt kungspyton och majsorm men det är ju redan sagt.. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild