Uppfödare för Ögonfransgecko i Göteborg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Geckvik:
Hej!

Ny medlem här som aldrig haft konto men småläst i forumet under längre tid 
I början på nästa år flyttar jag, och därför tänkt mig skaffa en rumskamrat i reptilform. 

Haft djur tidigare som hund, hamster och landsköldpadda, men har blivit mer och mer sugen på ödlor, och i synnerhet Ögonfransgecko. 
Tänkte kolla med er om det finns något i Göteborg, alt. västra Sverige, som föder upp Ögonfransgecko? 

Försökt att googla min väg, men inte riktigt funnit något gediget än. Hittat en djuraffär som verkar ha ett par inne, men är mer sugen på att köpa direkt från uppfödare då jag alltid föredragit det och känns säkrare. 

Mvh 

5061
3824
Tropfrog:
Du gör helt rätt i att leta hos privata uppfödare. Det gynnar hobbyn mer. De som hänger här på terrariedjur lägger ut sin avkomma i köp och säljavdelningen. Det går också att lägga en egen köpesannons.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
I Linköping har du JACLAR123 här på sidan, tror dock han bara har dyrare morfer till salu just nu. Jag hade tänkt låna en hane till min hona för avel, vet ej exakt när dock, (har en vän som har en hane) så om nåt år kanske även jag i Bollebygd. Men det kanske inte känns så relevant. Kolla köp och sälj här på sidan, det är inte bara uppfödares ungar utan du kan nog även hitta husdjur någon tröttnat på.

Helt rätt tänkt att köpa av privatperson. Enligt mig är dessutom båda stora i GBG (Mölndal zoologiska och Göteborg zoologiska) ganska dåliga. Har inte varit i den sistnämnda på länge dock, var nåt år sedan. 

3
0
Geckvik:
Tropfrog skrev:
Du gör helt rätt i att leta hos privata uppfödare. Det gynnar hobbyn mer. De som hänger här på terrariedjur lägger ut sin avkomma i köp och säljavdelningen. Det går också att lägga en egen köpesannons.

Mvh
Magnus 

Ja, känns som att köpa hos uppfödare är det rätta, på alla sätt o vis. Tack för tipsen, ska kollas upp! 

3
0
Geckvik:
EmanuelKarl skrev:
I Linköping har du JACLAR123 här på sidan, tror dock han bara har dyrare morfer till salu just nu. Jag hade tänkt låna en hane till min hona för avel, vet ej exakt när dock, (har en vän som har en hane) så om nåt år kanske även jag i Bollebygd. Men det kanske inte känns så relevant. Kolla köp och sälj här på sidan, det är inte bara uppfödares ungar utan du kan nog även hitta husdjur någon tröttnat på.

Helt rätt tänkt att köpa av privatperson. Enligt mig är dessutom båda stora i GBG (Mölndal zoologiska och Göteborg zoologiska) ganska dåliga. Har inte varit i den sistnämnda på länge dock, var nåt år sedan. 

Tackar för svar! Har ingen tidspress, så om ett år kanske inte är helt omöjligt ändå :) Hur mycket dyrare brukar morfer vara, överlag?

Ja, att köpa från uppfödare har jag alltid tänkt. Nu vet jag inte nivån hos de zoo i Göteborg, men känns som de kvittar. Uppfödare kommer alltid vara det bästa alternativet hur som. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild