Crippa skrev:
De kanske brummerar på liknande sätt men det kan skilja i temperaturer mellan arter så håller med Flyers om att det vore bra att veta vad för art vi pratar om. Sen förstår jag inte varför man ska ha en sån attityd här inne?
Det är liksom inte så mkt svar man får men viper hjälpte mig iaf vilket uppskattas & vilket är mer än andra. Tycker de flesta har taskig attityd.
Kan rabbla upp de flesta i denna tråd som skrivit men utan att faktiskt hjälpa till. Då kan man ju skippa det liksom.
Angående arten så fortsätter frågor komma om den men den har skrivits innan ni frågat så det är bara att läsa igenom
Eremias Argus.
Men som sagt så är jag trådskapare & min undran som jag försökt förtydliga är hur andra gör med sina arter. Jag har förklarat varför jag undrar det.
Så att fortsätta älta om arten, då den är skriven & då jag undrar mer generellt, förstår jag inte?? :)
Vi kan ju testa om du kan hjälpa mig med en sak jag kom på jag behöver veta. Och du kan bortse från art som sagt. Jag tror jag kan få en hel del tips som sagt trots att ni berättar om hur ni gör med andra arter.
Om du dvalar/brumerar djur i temp 4-10 grader. Hur ofta kollar du till dem under denna tiden? Hur mkt kan man störa el ska man störa?
Och 3 månader hade jag tänkt, hur länge kör du?
edit. 3 månader kör jag då jag fått det rådet tidigare; Att det är en lämplig tid. Men är ändå intresserad av hur länge du/ni kör då det påverkar svaret på den andra frågan.
Vem som helst får gärna hjälpa till att svara men skulle uppskatta om ni bara svarar på det jag undrar över el ger andra bra tips.