Zophobas baggar till ödlorna ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Har fått en del skalbaggar i behållaren där jag har Zhopobas (stavning ?) Matar inte så ofta med dem, så de hinner bli baggar.
Har fått olika bud om man kan ge baggarna till ödlorna eller inte. Så jag gör ett sista försök här.

Kan jag ge baggarna till ödlorna (Vattenagam, Skäggagam och Leopardgecko) ?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Lizardqueen skrev:
Har fått en del skalbaggar i behållaren där jag har Zhopobas (stavning ?) Matar inte så ofta med dem, så de hinner bli baggar.
Har fått olika bud om man kan ge baggarna till ödlorna eller inte. Så jag gör ett sista försök här.

Kan jag ge baggarna till ödlorna (Vattenagam, Skäggagam och Leopardgecko) ?

Som jag förstått det är baggarna äckliga och sprutar ut någon äcklig doft. De kanske smakar en gång... Inget farligt dock. 

1275
1724
Falk:

Testa.

Använder baggen någon form av försvarsvätska eller dyl så lär ödlan spotta ut den direkt.


Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Ok. Då testar jag :)

Tack för snabbt svar.

17
2
mediswe:
jag gav min ena skäggis en zophobas bagge och skäggisen åt den och tyckte väll att den var god.

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
mediswe skrev:
jag gav min ena skäggis en zophobas bagge och skäggisen åt den och tyckte väll att den var god.



Hon ( Skäggagamen) var lite misstänksam till en början, men sen mumsade hon i sig dem :)  De andra tyckte inte om dem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild