Hej någon som håller stor grön anakonda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

77
29
Insecta:
Finns det någon i Sverige som har en grön anakonda på över 100 kilo ?

5094
3865
Tropfrog:
Skulle inte tro det. Om det finns någon så är jag inte helt säker på att hen skulle outa det här.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
3996
5019
Jonas_:
Ytterst skeptisk till att någon privatperson har en orm på närmare 100kg eller över. Jag skulle satsa mina pengar på antagligen inte. 

Möjligen att någon offentlig djurpark som exempelvis universeum, skansen, parken zoo eller liknande har en rejält stor kramorm. Men tror inte dom heller har såna tunga individer som hundra kilo. Bara hälften 50kg eller en fjärdedel 25kg är en rejält stor och tung orm : ) 

Jag har för mig att dom vägde en nätpyton i något avsnitt av tv programmet "veterinärerna" och den vägde strax under 60 eller 70kg och skulle vara tyngst i Sverige. Jag vågar inte lova att vikten stämmer det är bara taget ur mitt halvdåliga minne! Dock borde anakondor vara tyngre än nätpytons men 100kg är sjukt mycket : ) 

Sen tror jag som Magnus. Är man privatperson och skulle på ett magiskt sätt äga en anakonda på över 100kg skriver man säkert inte ut det på ett forum på internet. Men vi kan ju hålla tummarna och hoppas : ) 

121
69
Mirpa:
Jag blir lite nyfiken på vilken anledning ni tror att man har för att inte berätta om sin eventuella stora anakonda? Är det olagligt eller olämpligt på något sätt att äga en sån stor orm? Vill man inte skrämma sina grannar? Det finns säkert en helt logisk anledning och jag är bara nyfiken på vilken den är? 

5094
3865
Tropfrog:
Det finns nog hundra individuella anledningar. Men jag tänker att om det finns någon som har en sån orm så har vederbörande antingen lagt flera hundra tusen kronor på djur och anläggning som kostar flera tusen i månaden i drift och underhåll, alternativt bryter mot några föreskrifter i sin djurhållning. Båda alternativen är inget man flashar med på offentliga forum. Sen är det en ganska udda hobby och man kan upplevas som en udda person. Skrämda grannar som du föreslår är också en vettig anledning.

Men rent statistisk också. Det finns säkert mer än 1000 ögonfransgecko i Sverige. Bara en handfull visar sina terrarium och geckos online. Om det då mot förmodan finns en person som äger 100 kilos orm så är sannolikheten väldigt låg att vederbörande också hänger på forum och visar det. Lägre än sannolikheten att någon delar sin ögonfrans som är mindre än 1%.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild