Vad köpte ni på Malmömässan 24/8 2019?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Jag och dottern besökte tropikmässan i Malmö idag, hur mycket folk som helst, detta är andra tropikmässan jag besöker, förra gången var mer än 10 år sen och det var inte speciellt många utställare eller besökare, denna gången var det hur mycket folk som helst. 


så vad köpte ni? Hittade ni något intressant? 

Själv snålade jag lite, det blev en KP eftersom dottern vill att vi har en orm som är lite större och "maffigare" än Majsormen och Rosenboan vi har. Jag stod och kikade på en KP morph som hade ett väldigt förmånligt pris men jag avstod att köpa eftersom de gånger vi gått förbi låg den helt stilla på samma plats varje gång medans de andra var mer aktiva och rörde sig, den var fin men det kändes inte rätt. Vi såg Majsormar som var fantastiskt fina, men prislappen på över 6000 avgjorde det hela.

Vi köpte även värmemattor, en pinne och förvaringsburkar som få agera matplats åt ormarna medan de är små.

 

Vad ångrar ni? Vad känner ni nu i efterhand att ni borde ha köpt eller inte. 

Jag ångrar att jag INTE köpte trynsnoken för 500:-
Jag ångrar att jag INTE köpte den snygga majsormen dottern vill ha för 350:-
Jag ångrar att jag INTE köpte den Kaliforniska kedjesnoken (Lampropeltis getula californiae) som hade en prislapp på 710:-

Jag ångrar inget av de köpen vi gjorde. 

 

Vad tyckte ni om mässan överlag? 

Jag är jättenöjd med mässan och kommer helt klart besöka mässan i december igen, vi träffade många trevliga människor och såg så otroligt många fina djur. 

 

PS. Jag hoppas för alla pendlares skull att man flyttar mässan till Malmömässan i Hyllie i framtiden. Det var många som tågpendlat ner till mässan och Hyllie ligger helt klart bättre till. 


5061
3824
Tropfrog:
Jag köpte bara foder, tillbehör och orkidéer.

Ångrar att jag inte har fler och större terrarium att fylla.

Bra mässa, trevligt folk.

Mvh
Magnus 

488
202
David:
Köpte bara frysfoder och ett par växter. 

281
366
Cartaq:
Köpte värmemattor och frysfoder, i övrigt så höll jag mig från impulsköp. 
Bara jag som tyckte att det var varmt i lokalen? 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Cartaq skrev:
Köpte värmemattor och frysfoder, i övrigt så höll jag mig från impulsköp. 
Bara jag som tyckte att det var varmt i lokalen? 

Väldigt varmt var det. Kändes nästan som att fastighetsskötaren missat att det var mässa i idag och inte satt igång ventilationen.

Medlem i GHF
635
408
Jimmy:
0.0.3 Trioceros jacksoni
1.1 P. regius

Bra mässa men sämre ormutbud än förra året.
När vi gick strax efter kl 13 var det fortfarande 30 meter kö in. Finns ett stort vakuum efter expo syd försvann. En större hall och fler djursäljare hade vart bra.

382
36
MariBarita:
Jag köpte ett exo terra nano, bark, löv, mulchade löv,(beetlefix 1) samt en pytteliten rot.

Det jag kanske inte ångrar men är lite missnöjd med är ett terrarium som jag beställde. 

Det som skulle kunna göras bättre är om utställarna hade haft sina företagsnamn eller liknande lätt synliga på en fast plats

Varmt?! Ja jag blev riktigt svettig ^^

I det stora hela så var det en jättetrevlig mässa, mkt folk. 
Det var första gången som jag var här =)

1
2
Grand:
Blev en indisk smyckessnok och en del inredning.

488
202
David:
Jimmy skrev:
0.0.3 Trioceros jacksoni
1.1 P. regius

Bra mässa men sämre ormutbud än förra året.
När vi gick strax efter kl 13 var det fortfarande 30 meter kö in. Finns ett stort vakuum efter expo syd försvann. En större hall och fler djursäljare hade vart bra.


Håller med, hittade inte mycket ormar av intresse. 

45
12
Lehning:
0.1 P regius
1.2 H nasicus
+ smått o gott så som: foder, fodertång,  ngn grotta mm

men håller med... VARMT och lite väl dåligt skyltat av utställarna..... annars kanon!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild