Artiklar och förslag om uppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1660
776
fluffis:

Riktigt bra artiklar om hur det hela började och om mässan i Lidköping. Och film därtill!

 

En sak som jag kom att tänka på när jag läste om att det ska vara enkelt att få tag på uppfödare, så undrar jag: hur då? Genom köp- och sälj? Ja, det funkar nog. Annars kan man göra en helt separat uppfödarlista bland länkarna. Det svåra med en sådan lista är att hålla den uppdaterad. Antingen kan uppfödarna anmäla sig och en moderator ändrar i listan när det behövs eller så kan inloggade välja att den är uppfödare under sitt konto och sen presenteras det en lista utifrån det. Ett annat förslag är att göra speciella forumtrådar för uppfödning där man kan följa uppfödarens händelser. Som sagt, det är ett förslag bara :)


264
125
Bildpunkt:

Jag tycker tanken är god och om man får det att funka kan det nog bli riktigt bra, men som du säger är risken att den inte hålls uppdaterad. Men kan lösa det skulle det nog kunna vara bra för att främja svensk uppfödning :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Gillar verkligen förslagen. Det är ju ett par problem som du nämner. Har man listor på uppfödare, så krävs det att dessa kontrolleras hela tiden och hålls uppdaterade.

Jag tror en lista på uppfödare kan bli svårt att hålla uppdaterad.
Jag håller på att arbeta fram lite idéer till lösningar på detta problem. Så håll utkik!


1660
776
fluffis:

Att bli inaktiverad som uppfödare (och kanske från hela terrariedjur) om man inte varit inloggad på en viss tid kan kanske lösa en del av uppdateringsproblematiken, men det har anders säkert redan tänkt på :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild