Vilket skötselråd gillar du mest?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

43
11
Moreliaviridis:
jag skulle vilja ha skötselråd på Uromastyx nigriventris, Vitläppspyton, Varanus Rudicollis, Varanus Indicus (kanske jag skriver för jag har en 1.0), Grön taggleguan, Varanus cumingi, Lampropeltis nigrita, hjälmbasilisk, womapyton, kraggagam och Heloderma suspectum 

27
1
Jonathan_NL:
Jag gillar skötselrådet om de kinesiska eldbukssalamandrarna mest, då de är de enda djur jag har just nu, och jag lärde mig en del av att läsa dem. Det enda skötselrådet jag saknar är ett om en dvärgskäggagam, då jag ska skaffa en reptil i höst, och jag väljer mellan Skäggagam, Dvärgskäggagam eller en eopardgecko.

38
26
Hazel:
Jag gillar Ögonfransgeckons skötselråd (www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=c_ciliatus ) för att den ger en ganska specifik inblick i morfer och traits. Hade varit skönt att ha för andra ödlor och ormar med.

173
59
mrvikke:
Jonathan_NL skrev:
Jag gillar skötselrådet om de kinesiska eldbukssalamandrarna mest, då de är de enda djur jag har just nu, och jag lärde mig en del av att läsa dem. Det enda skötselrådet jag saknar är ett om en dvärgskäggagam, då jag ska skaffa en reptil i höst, och jag väljer mellan Skäggagam, Dvärgskäggagam eller en eopardgecko.

dvärgskäggagam är INTE samma sak som en skäggagam MEN sköts på samma sätt. kan man säga kortfattat. :)

64
10
Erik17:
Varanus rudicolli skulle vara bra skötselråd då jag funderar på att skaffa en.

Medlem i SHF
3999
5021
Jonas_:
Tack till alla som lägger ner sin tid och kunskaper på skötselråd :-) finns flertal riktigt bra tycker jag. Speciellt roligt att läsa blir det när författaren delar med sig av egna erfarenheter och inte bara rena fakta. 

Spontant tänker jag att skötselrådet om nätpyton kunde innehålla så oerhört mycket mer. Jag tänker på egna erfarenheter. En del om alla lokaliteter som är på frammarsch i hobbyn, finns mycket spännande och mer lämpliga storlekar på nätpytons än vad gemene man kanske vet om :-) 

Jag har en längre tid funderat på att skriva ett skötselråd om någon såkallad "dvärg"-pyton. Jag skulle dock önska jag hade haft bättre lycka med aveln av dessa arter på hemmaplan, men snart avelsperiod på nytt, tredje året gillt brukar man säga. 

Jag personligen skulle vilja läsa om fler grodor och spindlar men även artspecifikt klippyton från Afrika. 
Bra skötselråd om ormar är smaragdboa och trädgårdsboa. Dom för att nämna några bland flera..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild