1. Åh typiskt, jag va rädd för det :<
Jag vill bara inte ha så skarpt ljus elr behöva göra värsta upphängningen med nät och grejer :/ jag va så sugen på Fluffis idé med spottar från typ Clas Ohlson...
Är det dyrt m såna lampor? Är det inte såna som finns som led-strips?
Jag föredrar led-lister och köper av
terrajova.eu/ Men finns en mängd lösningar med leds, tyvärr brukar de led-stripsen med överkommligt pris vara ganska svaga. Det fungerar som decoration men inte som belysning.
Blir lite pengar men de håller ju i åratal.
3. Jahaa... Jag är bara rädd för att det inte kmr hålla sig fuktigt om jag har för lite jord...
Räcker med 1 lecakula högt och det vattnet dunstar ju uppåt så det är inget som bara försvinner. Är jorden torr så vattnar du för sällan eller för lite, eller har för mycket värme undertill så vattnet dunstar bort.
4. Åh juste! Okej då får jag komma på nån lösning där ja... Och tunneln kmr bara bli typ max 20 cm så den är inga problem. Inte vattenbaljan heller för det kmr (än så länge) bara va en plastlåda nerstucken i jorden :P
Äh gör en sten med baljan i mitten, blir snyggare samt att då får du en kant mellan torv och vatten ;-)
Bra idé m hjulen! Var kan man hitta såna?
Jula, Byggmax och liknande. Tänk bara att överdriva vikten när du räknar vilka hjul du vill ha, alla hjul har en maxvikt och terrarium kan springa upp en del i vikt. Mitt pågående bygge har tex hjul så det ska klara 400kg
Och centralen oxå! Dock kmr det bara va timer till värmen+ljuset men om jag ska ha hightec lampor kanske det är lite krångligare?
Blir lätt en kopplingsdosa eller två, beror på hur avancerat man vill ha det.