Ett par förslag

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
2
vitoc:
1. En rapportera / anmäl vid chatten. (förhoppningsvis behövs den aldrig användas dock)
2. Gästboken - Fungera mer som en facebook Wall. Med notifieringar varje gång någon skrivit i någons där man själv varit och skrivet.
3. Forumet:
Infoga bilder
Infoga youtube / Vimeo
Kursivtext försvinner om man skriver fel och backar ett steg, så man får bocka i det igen.
Citera knapp
Citerad funktion (Alltså om någon citerar mig någonstans på forumet, så ska jag få notifierng)
Direktlänk till PM under användare
Rapportera funktion


4. Notifieringar när folk har kikat på ens profil, är lite väl snabba på att "komma tillbaka" när samma person tittar igen. 
5. För att förenkla administration kring faktablad, kan det kanske finnas en "Användargenerade" och en "godkända" Dom användargenererade skall gå att kommentera. Admins ska sedan kunna godkänna en användargenererad så att den flyttas in under de "riktiga" faktabladen.
Tror det var vad jag hade för tillfället! :)



4
2
vitoc:
Ett till förslag! :)
Fliken bilder är inte superlogisk enligt mig. Hade varit mycket bättre om man kom in till en form av huvudsida till att börja med, istället för rätt in på ödlor. Om man inte är uppmärksam på den lilla undermenyn så missar man en hel del.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Riktigt bra förslag! Kommer skrivas upp, prioriteras, och fixas :)
Mycket av funktionaliteten är i forumet. Och det är väl där det ska läggas lite extra kärlek på just nu.
Angående med notifieringen med besök, så visas dessa 1 gång per dag. Alltså om jag besöker dig på måndagen, ser du ett besök av mig. Besöker jag dig igen på tisdagen, så ser du ett besök av mig igen. Borde det ske mer sällan än så, och isåfall hur sällan?

273
3
117:
Jag har ett par förslag som kunde vara bra om det fanns på sidan
1. Olika text-stiler som t.ex.Georgia och Times
2. Kunna tycka om en annas inlägg, som t.ex. gilla på Facebook
3. Crew lista, alltså att det finns en lista där det står vilka som är moderatorer osv, underlättar för nya medlemmar att bestämma sig vem dem ska fråga om dem t.ex. har en fråga ang. forumet
4. Ladda upp bilder från datorn till ett inlägg på forumet
5. kunna länka, alltså göra så att man markerar ett ord och sätter en länk i den, så att det räcker med att man klickar på ordet så skickas man till den valda sidan
6. Kunna använda HTML i sitt eget forum inlägg
Säger till om jag kommer på mer förslag
 
 

4
2
vitoc:
@DragonEmperor
Att folk skulle kunna använda olika typsnitt vore nog inte en så bra idé, forumet skulle rätt snabbt bli jobbigt att läsa. "Alla" vill ju ha sitt egna speciella typsnitt, vilket gör att varenda post i forumet kommer använda olika typsnitt.
De andra funktionerna håller jag med om dock, kanske inte egen HTML fullt ut, men några fler <taggar> hade kanske kunna få komma in :)

273
3
117:
@vitoc

Det finns det på många andra forum och det funkar utmärkt, sedan så är det en stil, inte handskriver utean data gjord och alla stiler är gjora läsbara ;)

Glömde ett förslag
Kunna ändra storleken på bokstäverna
Mvh Dragon
 

4
2
vitoc:
@DragonEmperor
Kan visserligen bara tala för mig själv, och de forum jag besöker. Men jag har aldrig sett möjligheten att sätta font/fontstorlek själv. 
En sådan funktion tror jag skulle göra forumet jobbigare att läsa, då folk hade ändrat typsnitt, ändrat storlek lite varstans i texten. Det finns även askpekter med sökmotoroptimering att tänka på. Desto mer styling du lägger på en text, desto svårare får sökmotorer att läsa ut innehållet i texten.

273
3
117:
@vitoc
Jaja, vi kan köra på det =) har aldrig tyckt att det var nödvändigt, men kul att ha

Mvh Dragon

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Håller med vitoc. Kunna ändra teckensnitt är nog inget som kommer läggas till, då det kan bli väldigt jobbigt att läsa. De andra tipsen var däremot riktigt bra. Speciellt att kunna infoga en bild i ett foruminlägg.

356
177
krypet:
Om man lägger in bilder som inte föreställer djur, kan de då visas under "Bilder" eller måste man gå in på en persons sida för att se dem?

Ja la in lite bilder på terrarier, och eftersom det inte går att specieficera art på ett terrarium, så syns det inte. Du får uppfinna de nya arterna "terrarium", "djurrum" och "hammarplastlåda":)
 
Vore kanske kul med en kategori "terrarier och djurrum" eller liknande? Nu fick Anders mer jobb igen...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild