Någon i Skåne som kan avliva en råtta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

544
424
Gibblo:
Min sambos väninna har en råtta som hon vill bli av med och ingen vill ta hand om den. Jag tänkte ge den till min tigerpyton men vill inte ge den levande och jag klarar själv inte av att avliva den, jag är för känslig helt enkelt.

Någon i skåne-trakten som kan tänka sig att hjälpa mig med att avliva råttan på ett snabbt och humant sätt? Gärna västra delarna av Skåne, jag finns runt Eslövsområdet men kommer givetvis ut med råttan till dig/er.

Mvh


218
47
asus:
hur gammal e råttan ? :P

544
424
Gibblo:
asus skrev:
hur gammal e råttan ? :P


2-3 år tror jag, den är nog i 350-400g klassen. Jag antar att det inte är helt lätt att avliva dessa om man inte gjort det tidigare :)

741
681
Binks:
Bygg en låda, sätt på en ventil och kör i gas från en kolsyrepatron.

218
47
asus:

Gibblo skrev:


2-3 år tror jag, den är nog i 350-400g klassen. Jag antar att det inte är helt lätt att avliva dessa om man inte gjort det tidigare :)


nja nackarna e ju mkt starkare på fullvuxna :p men gör som binx säger om du inte vill skita ner händerna :P


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Är den 2-3 år så dör den ju snart av ålder, redan på övertid....

903
509
Evanjeline:
Beror väldigt mycket vilken linje den är ifrån Jimmy. Har haft ungefär 15 råttor och de har blivit allt från 16 månader till över 4 år.

544
424
Gibblo:
Tack så mycket till Fluffis och hennes sambo som hjälpte oss att avliva Folke ikväll! Han ligger redan i magen på ormen, även om han fick för sig att smaka på min knäskål innan han fick råttan :)

7
0
Lunke:
Själv tycker jag det är lite jobbigt med sånt, har själv haft råttor som sällskapsdjur.

skötte min mosters lägenhet en gång och ringde upp henn och frågade gällande mat i frysen, varav hon sa att det är bara att ta mat därifrån... känslan när man öppnar en förpackning vårrullar och hittar en död råtta... 

1660
776
fluffis:
Skönt att det löste sig även om det blev ett knäbett först :) Aj aj...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild