Hittat Okända ägg i thailand ???

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
57
Wolhardt:
Hittade dom här två äggen i en moppehjälm här i thailand, har nån koll på vad det är för ägg ?
min ring är 5mm. som jämförelse, ytan på äggen är som kycklingägg fast tunnare så klart och dom sitter inte ihoppklibbade med varann. Det ena ägget är mörkare än det andra och verkar vara klar för kläckning snart, så jag gissar att mamman bara lägger ett ägg åt gången.

djur jag tänker på som finns här är:
1, husgecko
2, skinkar
3, lite störe typ steklar
4, finns det spindlar som lägger enstaka ägg ?
5, bönsyrsa

Hittade ett likadant ägg förut, och i ett alternativt universum så tog jag hem ägget till sverige och lyckades även kläcka det, men djuret var spårlöst borta. Jag hade inte täckt några ytterst små hål i kläckarn lite oansvarigt :/

är kvar här 1,5 månad till så nu hinnar jag ju kläcka dom här istället men det vore kul och veta innan.
vinnaren får se en fin amatör bild sen när dom förhoppningsvis kläcks.

mvh john wolhardt

2966
1645
Hoggaforfan:
Lär ju vara en ödla i alla fall

2048
773
psyjoh:
Har du ingen bild?
Såg bilden nu. Lär ju vara en liten gecko.
Det är ungefär samma storlek som jag har på mina jungfru ägg här hemma. Fast de sitter ihop och är klistrade.

94
57
Wolhardt:
nu ligger bilden i tråden oxå, som det var tänkt från början.

hittade lite på nätet, 99,9% säker på att det är husgecko nu.

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
Du har med största säkerhet rätt Wolhardt, ser ut som husgecko-ägg. 

273
148
Flosker:
Jonas_ skrev:
Du har med största säkerhet rätt Wolhardt, ser ut som husgecko-ägg. 

Vart i Thailand är du?

11
0
Dirtbag:
Ingen chans att det är Tokay?

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:
Jag tycker dom ser för små ut för att vara tokayägg. Men samtidigt är det svårt med perspektiv på bilder :)

11
0
Dirtbag:
Min första tanke också, men sen tänkte jag att de kanske var precis nylagda. Ingen aning om storlek på deras ägg egentligen, men jag vet att ödlan är ruskigt vanlig där också :)

544
424
Gibblo:
Har ett hus i Thailand med massvis av tokajägg på baksidan, tog tyvärr inga bilder sist men kan säga att de är mycket större än de han håller i handen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild