LunarBallReptiles skrev: Vill fortfarande ha en notis via mail om att jag har fått ett meddelande här.
Som det är nu så skriver både jag och måna andra at man bara får maila vid intresse av djuren man har i annonsen.
Ska vi hålla oss på sidan (vilket jag gärna gör) så vill jag verkligen ha en notis om just meddelanden.
Behöver inte ha det om besökare eller fotokomentarer =)
Jag vet att du skrivit tidigare om Spampostfilter men det får var och en kolla sin mail om tycker jag =)
Problemet är att skickar jag ut mycket mail, så är risken att hela domänen blir spamblockerad, så att inga mail kommer fram alls. Med andra ord så är det inte så att det är för enstaka personer som det inte kommer fram, utan det kan bli för alla. Det är ju rätt svårt att få alla medlemmar här på sidan att gå in på deras mail-leverantör och lägga in ett undantag för terrariedjur.se och sen vet man inte om det spamblockeras påvägen.
Idag skickas det ut en påminnelse till de som inte varit inloggade på 30 dagar, där det även står om man fått något meddelande. Jag skickar ut detta till ett fåtal personer för att se hur det faktiskt påverkar, men mailhantering är ett kapitel för sig. Jag försöker komma på någon lösning, även om det är betydligt mycket svårare än att bara skicka ut en massa mail om man vill göra det på "rätt sätt".
En annan möjlighet skulle vara att skapa en notis-app som man kan lägga till i mobilen där man får en notis varje gång man får ett meddelande på terrariedjur.se kanske.