Karkka skrev:
Problemet bilr väl att man då måste klicka bevaka inte denna tråd på alla trådar.
Det finns ju "markera alla trådar som lästa" som fixar detta. Och sååå många nya trådar brukar inte komma varje dag :) Funktionen som jag pratar om gör mest nytta för de som är inloggade mer eller mindre konstant och stör sig på intensiva och långa diskussioner med uppdateringar var femte minut, i trådar som inte är intressanta för en själv. Fast behovet är kanske inte så stort med tanke på målgruppen?
Karkka skrev:
Det man isf kan gör är väl att funtioner notis-huvudkategori styr vilka huvudkategorier man är intresserad av att få notis om. Sen för att ditt förslag ska vara enkelt och användbart så skulle man då kunna klicka i de trådar i respektive huvudkategorin man vill följa, och då är det bara dessa trådar man får notis om OCH man bör även ovasett val få notis utav nya skapade trådar i respektive kategori som man då kan välja bevaka inte. Frågor på det?? :D
Menar du att man automatiskt inte ska få någon nyttnotis på en tråd som inte är ny eller som inte finns bland ens bevakade forumtrådar? Hmm, jag måste tänka lite på detta. Börjar bli snurrigt nu! :) ... Jo men det låter som en bra idé! :)
Karkka skrev:
Undra om majoriteten av användarna på forumet vill ha dessa funktioner. Själv så ser jag det inte som ett problem som det är nu.
Något stort problem är det inte men ändå, det finns alltid något att förbättra med nästan allting :) Som sagt så är idén främst till för de som är inloggade ofta/alltid men inte vill bli påminda om en viss tråd som är väldigt intensiv och får ett nytt inlägg var femte minut :D