Angående belysning till ormar kan man använda en helt vanlig armatur som man köper lite överallt tex Clas Ohlson, Jula, Coop osv, krångla inte till det i onödan :) i armaturen sätter du vanliga lysrör som man också förslagsvis köper på samma ställe som armaturen om det inte ingår.
Som flera nämnt är UV-ljus en helt onödig kostnad om vi pratar pytonormar, det skadar inte men jag har aldrig använt det och det behövs absolut inte.
Terrariestorleken du nämner tycker jag låter litet, väldigt litet tom :)
Bottenmaterial köper du förslagsvis på Plantagen, Granngården eller något liknande ställe, dom har ofta väldigt bra erbjudanden på "5 säckar för 139kr" eller nåt sånt, jag använder mig till täckbark & torv i dom flesta terrarium till pytonormar och har gjort så i många många år :) Att köpa en liten dyr påse på en zoo-butik går bort för mig personligen då det går åt stora mängder material när man har många terrarium, dessutom inte någon bättre "kvalitet" i dessa butiker, men betalt kan dom ta iaf :)
Växter använder man efter personligt tycke och smak, plast eller levande, jag använder båda beroende på vad det är för art som ska hållas i terrariet, dock blir levande växter bra mycket snyggare tycker jag personligen samt att det hjälper att hålla uppe luftfuktigheten i terrariet.
Inredning som stenar, grenar, rötter osv hämtas gratis ute i naturen, mycket snyggare än mycket av det som går att köpa enligt mig. Sen till pytonormar krävs ofta rejäla grejjer som håller deras tyngd och det brukar finnas dåligt utbud att köpa, dessutom är det svindyrt!
Detta var lite tips på vägen, hoppas det hjälpte något.