Kött ätande

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
1
imox:

Hej 
Jag har lite undringar om insekter som äter rent skelett från kött mm.
har tidigare endast haft insekter som foder, samt vandrande kryp. 

Men jag gör en del "troféer" och udda prylar av skelett. 

har länge tänkt sätta ihop ett skelett från kanin (föder upp köttkaniner) med alla pilliga smådelar i den kroppen så är kemikalier, kokning mm uteslutet då benen blir spröda. 

Sett från utlandet mestadels där dem lägger ner kroppar hos insekter som äter rent. 

Finns det några enkla bra insekter för sånt här som klarar vanligt inomhusklimat? 

63
52
Nickesnoken:
Ja vanliga fluglarver.  Men bered dig på att det kommer lukta. Fluglarver köper du i sportfiskeaffärer, maggots. Sommartid är det effektivt att lägga i myrstackar annars, myror äter rent bra. 

9
1
imox:

Ja fluglarver luktar pyton! 

Hälsade på sambon när han jobbade på en kommuns tungbilverkstad och han lagade en sopbil ????
Den rakade upp hinkvis vet larver!
Det var sommar dessutom!

Blää 
Har lagt ut små skallar i trädgården som test och dem har skatorna gillat att ta ????
ute blir de lite svårkontrollerat med vart alla miniben tar vägen då jag skulle vilja sätta ihop en helkropp..

63
52
Nickesnoken:
Antingen lägger du dem i en plastlåda med hål i locket så flugorna kommer in. Eller så får du lägga kadaver i en tät låda efter att flugorna lagt ägg. Du kan lägga fint sågspån i lådan som suger upp blod och slamsor och det dämpar lukten något.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild