identifiera kackerlacka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

892
492
Johnexotics:
CrossroadReptiles skrev:
Föds ofta upp som foderdjur. (Dock är det kanske ingenting som man vill få in i tropiska växthus :)). I "normala" hem har de nog ingen större invasionpotential. Skulle nog vara mer nervös för så kallade redrunners (Shelfodella lateralis) samt lobster roach (Nauphoeta cinerea).

Visste inte nauphoeta cinerea var skadedjur 

368
331
panterophis:
CrossroadReptiles skrev:
Föds ofta upp som foderdjur. (Dock är det kanske ingenting som man vill få in i tropiska växthus :)). I "normala" hem har de nog ingen större invasionpotential. Skulle nog vara mer nervös för så kallade redrunners (Shelfodella lateralis) samt lobster roach (Nauphoeta cinerea).

Jag har haft N cinerea i många år, har aldig haft några problem med dessa men S lateralis håller jag mig långt ifrån

61
71
CrossroadReptiles:
Hade personligen hela huset fullt med N. cinerea. Löste det hela genom att flytta ut alla terrarier och insektskulturer till ett annat hus (bytte innan all inredning och bottensubstrat), efter det lyckades jag svälta ut dem genom att ta ut kompostpåsen varje dag och mata katterna utomhus. Den sista kackerlackan jag såg dödade jag i kattlådan där den åt kattbajs.

5898
4525
Tropfrog:
CrossroadReptiles skrev:
Föds ofta upp som foderdjur. (Dock är det kanske ingenting som man vill få in i tropiska växthus :)). I "normala" hem har de nog ingen större invasionpotential.

Precis, tropiska kackerlackor blir sällan invasiva i vardagsrumsmiljö. För torrt. Men växthuskackerlackan kan bli riktigt problematisk i tropiska miljöer. Behöver inte vara ett växthus, kan lika gärna vara ett tropiskt terrarium.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild