Möjlighet att själv skriva in artnamn

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

340
91
Copa:

Saknar möjligheten att själv kunna skriva in artnamn som fattas i listan när man slänger upp bilder.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Detta kommer att komma. Tills dess kan du PMa till mig vilka arter det är som fattas, så kan jag lägga till dem direkt.


340
91
Copa:

Finns fler av Pituophis catenifer som jag kan fixa fram ifall du vill lägga till fler tjursnoks arter


264
125
Bildpunkt:

Tycker på ett sätt att det är bra att det är begränsat vilka som kan skriva in artnamn då det då är lättare att bara ha uppdaterade artnamn och i största mån undvika gamla eller endast populärnamn och felstavningar.

Men det är så klart upp till Anders att bestämma hur han vill ha det :)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Bildpunkt, jag håller helt klart med dig. Sättet jag har tänkt att lösa det på är att man kan skriva i ett artnamn själv om arten inte finns. Den kommer sedan hamna i en kö, och måste godkännas innan arten visas under bilder.

Det kommer även komma upp en lista på alla kända arter, och till vilka familjer de hör till. Jag har fixat någorlunda alla ormarter (med bortsett från en hel del underarter), men har en hel del kvar på både ödlor, amfibier m.m.


264
125
Bildpunkt:

Låter jättebra :)


340
91
Copa:

Tycker också att det låter kanon med kö systemet 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild