Reptilalker färg till trä/plast

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
4
kitkong:
Hej

Jag testar att göra lite olika sol-pinmar för ormar i trä och plast. Funderar på om någon har tips på vad för färger som skulle fungera för materialen och som är säkra för reptiler?
Tänker att någon förslutning i klarlack också lär behövas?

5812
4485
Tropfrog:
Två saker som är extremt svåra:

Måla på plast så att det blir långvarigt hållbart.

Få en tillverkare av färg att säga att deras färg är säker för reptiler.

Det först har en rent teknisk anledning. Det andra snarare en kunskapsbrist.

Men det finns en lack som tillverkaren garanterar är säker. Lös det första problemet och försegla med epotex akvarielack. 

Personligen kan jag tycka att pinnar är fina som de är utan att måla och att rostfria skruvar och buntband funkar bra att fästa dem med. Silikon och kokosströ döljer eventuella synliga fästpunkter effektivt.

Mvh
Magnus 

284
260
Formula76:

Vanlig våtrumsfärg eller snickerifärg.

13
4
kitkong:
Tropfrog skrev:
Två saker som är extremt svåra:

Måla på plast så att det blir långvarigt hållbart.

Få en tillverkare av färg att säga att deras färg är säker för reptiler.

Det först har en rent teknisk anledning. Det andra snarare en kunskapsbrist.

Men det finns en lack som tillverkaren garanterar är säker. Lös det första problemet och försegla med epotex akvarielack. 

Personligen kan jag tycka att pinnar är fina som de är utan att måla och att rostfria skruvar och buntband funkar bra att fästa dem med. Silikon och kokosströ döljer eventuella synliga fästpunkter effektivt.

Mvh
Magnus 

Tack för svar!
Ska köra på epotex då, det blir perfekt! Håller med om att naturligt är fint men vill prova att göra lite olika varianter, både målade och omålade samt trä och plast. Om någon blir fin så får den vara med i setupen :)

13
4
kitkong:
Formula76 skrev:

Vanlig våtrumsfärg eller snickerifärg.

Tack för svar!
Ska googla runt på dom typerna av färg och sen kör jag nog som i ovan och försluter det med akvarielack.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild