Om annonsering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

444
153
jpson67:

Det kanske hade gått att göra så att sidan känner av om man redan har en annons med likadant namn eller innehåll, och då ge en varning och fråga om man istället vill förnya annonsen man redan har sen tidigare.

 

Tummen upp.


356
177
krypet:

Nu tänker jag vara dagens surpuppa: Är det bara jag som tycker att förnya-funktionen är dålig? Eller åtminstone sättet den används på.

Jag vill kunna gå in snabbt och se om det finns någon ny annons, och blir klart irriterad när gamla annonser bumpas högst upp. Eftersom det är så lätt att göra det, så blir det nog fler som gör så.

Jag vill kunna börja läsa de nya, och fortsätta tills jag ser att det är annonser jag redan sett. Nu går inte det. Det blir alldeles omöjligt att hitta nya annonser mitt i en hel hög med gamla annonser som jag inte är intresserad av. Är det verkligen 43 nya annonser? Så många annonser inlagda "idag" fanns det just nu när jag kollade. Jag orkade inte kolla en enda utan struntade i att läsa annonserna.

Alldeles nyligen tyckte jag terrariedjurs annonsdel var den bästa i Sverige, men nu har jag nästan slutat läsa annonserna. Om fler reagerar som jag så finns det ju inga köpare kvar.

Lägg in en annons, och låt den ligga kvar om det inte är så att den fylls på med nytt som ska säljas. Ett alternativ skulle kunna vara att det gick att filterar på ursprungligt datum, så att det går att hitta de som är nya och filtrera bort de gamla.


Medlem i GHF
636
410
Jimmy:

Förnya-funktionen är jättebra, med en sådan minskar förmodligen antal annonser som bara ligger och skräpar med dubletter.

Många lägger annars helt enkelt in en ny exakt likadan annons bara för att hamna högre upp, och tar inte bort den gamla.

 

 


953
1840
peter54:

Jag gillar också förnyafunktionen jättemycket, verkligen en positiv överraskning för min del när jag fick klart för mig att den ens existerade bara för några dagar sedan.

Det läggs inte in så många nya annonser varje dag att det påverkas av förnyade annonser i särskilt stor utsträckning. En förnyad annons känner man dessutom igen genast eftersom den oftast har kvar samma bild. Då är det bara att hoppa över den om man inte är intresserad.

Alternativet är just det som diskuterats ymnigt här - att många lägger upp sin annons på nytt hur många gånger som helst. Summan av kardemumman för den som vill se nya annonser blir densamma om det är annonser som förnyats eller bara flerfaldigats.


356
177
krypet:

Sant, det jag egentligen inte gillar är väl bumpade annonser. Jag tycker det blir jobbigt för alla när samma annons bara hamnar högst upp igen.


1663
779
fluffis:

Man kanske hade kunnat göra så att det måste ha gått ett visst antal dagar innan man kan förnya sin annons, men det kanske redan finns? Fast å andra sidan så kanske folk blir irriterade och gör en ny annons då istället och det är ju sämre. Men då kanske man kan ha ett tak på hur många annonser man har ute samtidigt? Fast det blir kanske orättvist om man är en stor säljare med många olika djur och vill göra olika annonser för olika djur. Själv föredrar jag att ormar är i annonser för sig och spindlar är i en annan annons istället för att ha hela sin djurlista i samma. Haha, detta var inte lätt inte :)


953
1840
peter54:

Jag gillar inte heller de där massannonserna, mest för att jag inte får någon information i annonsen, bara ett artnamn.


52
5
Larsson:

Förnya knappen ar jätte bra om den används på rätt sätt.

Sen kanske Anders är det som så att ni inte hinner med o se allt o det kan jag förstå varför då inte låta någon/några titta över köp o sälj o hjälpa till?

Tycker absolut inte att det ska vara någon tid på några anomser.

Tack för mig


49
1
spiidi:

jag tycker dom ska försvinna efter 20 -30 dar . om saken är kvar ja då får man lägga in en ny


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Många olika åsikter om hurvida annonser ska behållas eller inte.
Men det som vi kan vara överrens om är att dubletter ska raderas.
Förnyafunktionen fungerar till en viss del bra för att motverka detta, men att ge någon varning om man försöker skapa upp en annons med samma namn kan vara idé.

Att gamla annonser förnyas, och man ser dem igen kan som krypet säger vara lite småirriterande. Men detta är något som sker även utan en förnya-funktion.

Jag har försökt fundera ut någon smart lösning på detta problem, t.ex. att man sorterar och att det är större chans att annonser man inte sett visas före annonser man redan kikat på. Hur man ska lösa det rent tekniskt blir förmodligen en mardröm dock, eftersom man då måste lagra exakt vilka annonser som har visats för vilka användare.

Sen är det ju så att man ibland missar annonser som är dubletter m.m., men flera användare här har varit schyssta och sagt till om detta.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild