Måttbeställda glasterrarier?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2689
2499
anders:
Var köper man måttbeställda terrarier i glas nuförtiden?

Tanken är att jag ska utöka med lite terrarier framöver, men då jag gärna vill ha djupare terrarier och mått som passar in enhetligt i en aluminium-ställning så tar jag gärna emot lite tips på leverantörer där man kan beställa specifica mått.

Jag har för ett gäng år sedan köpt en del måttbeställda helglas från "KuK Terrarien", men Jurgen har ju tyvärr gått bort. Någon som vet ifall de fortfarande är aktiva?

De ska vara vattentäta, då jag med största sannolikhet kommer ha grodor eller regnskogslevande ödlor i dem.

Är framförallt i följande mått jag tänkt mig:
80x60x45
170x60x90

Misstänker att det större behöver ha aluminiumram för att vara tillräckligt stabilt.

5190
3969
Tropfrog:
Det faller tyvärr oftast på kostnaden. Standardterrarium görs snabbt I riggar medans specialmått är ett hantverk som tar tid. Räkna minst 2000 kr i byggkostnad med en normal hantverkarlön med kvitto och moms. De flesta glasmästare kan bygga ihop ett terrarium åt dig. Men nuförtiden räknar de sällan på jobbet eftersom de vet att de flesta tackar nej när de får prislappen.

Om du inte hittar något som passar kan jag kanske slänga ihop några terrarium I vinter åt dig.

Mvh
Magnus 

4
0
CHaverstam:
Akvarielagret i bromma bygger måttbeställda akvarium. Så de skulle jag hör med.
akvarielagret.se/

32
14
Spikedreptiles:
anders skrev:
Var köper man måttbeställda terrarier i glas nuförtiden?

Tanken är att jag ska utöka med lite terrarier framöver, men då jag gärna vill ha djupare terrarier och mått som passar in enhetligt i en aluminium-ställning så tar jag gärna emot lite tips på leverantörer där man kan beställa specifica mått.

Jag har för ett gäng år sedan köpt en del måttbeställda helglas från "KuK Terrarien", men Jurgen har ju tyvärr gått bort. Någon som vet ifall de fortfarande är aktiva?

De ska vara vattentäta, då jag med största sannolikhet kommer ha grodor eller regnskogslevande ödlor i dem.

Är framförallt i följande mått jag tänkt mig:
80x60x45
170x60x90

Misstänker att det större behöver ha aluminiumram för att vara tillräckligt stabilt.

terrariebyggarna bygger glas terrarium

Mvh Jonatan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild