Bombina orientalis - antal?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
0
Langstrumpan:
Hejsan!

Jag har förstått det som att orientaliska klockgrodor gärna lever i grupp. Är det för lite att endast ha två st? Tanken är att de skulle bo i ett terrarium på 45 X 45 cm. Skulle man kunna ha tre st där eller blir det för trångt?

Tack på förhand!

5099
3873
Tropfrog:
Det är på håret att 45*45 räcker enligt L80. Du kan ha en grupp däri fram tills den största växer över 5 cm. Sen behövs uppgradering.

Jag skulle rekommendera att börja större från början. 45*90, så kan du hålla en större grupp utan behov på framtida uppgradering.

Mvh
Magnus 

13
0
Langstrumpan:
Tropfrog skrev:
Det är på håret att 45*45 räcker enligt L80. Du kan ha en grupp däri fram tills den största växer över 5 cm. Sen behövs uppgradering.

Jag skulle rekommendera att börja större från början. 45*90, så kan du hålla en större grupp utan behov på framtida uppgradering.

Mvh
Magnus 


Tack för svar! Med ett större terrarium så skulle man kunna ca 3-5 st med andra ord?

5099
3873
Tropfrog:
Langstrumpan skrev:


Tack för svar! Med ett större terrarium så skulle man kunna ca 3-5 st med andra ord?


Absolut 3-5. Jag får max antal vuxna djur till 8 enligt L80. Men onödigt att mata ut utrymmet.

Mvh
Magnus 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Det är inte för få att enbart ha två grodor om man skulle vilja. Däremot så är det en art som både lever på land och i vatten så är det alltid lättare att inreda snyggt om man har gott om utrymme. 

Så jag hade likt Tropfrog rekommenderat ett större terrarium, speciellt om du vill ha fler än 2 st grodor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild