Korallfingergroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Badasslimpan:
Hej! 

Jag är helt ny på detta och har köpt hem 1 st korallfingergroda. Ingen aning hur gammal den va när jag köpte den och jag frågade inte men den va typ som en gammal femkrona och det är den dock typ fortfarande 1 månad senare. Växter dom långsamt eller tar jag dö på stackaren...? När har den nått fullvuxet stadie? Hur vet jag om det är en hane eller hona, han i butiken visste inte. Är denna ett flockdjur och vill ha sällskap eller klarar den sig själv? Tänker mig att det måste bli rätt tråkigt för den att va i terrariet for life själv. Skulle gärna vilja ha en till för att dom ska få ungar men läste att dom kan få extremt många ungar i fångenskap så vetifan. Har 1 miljon frågor men börjar såhär. Tack 

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
Hej och välkommen. Det är klokt och seriöst att läsa lite om det levande djuret man ska köpa och förhoppningsvis ha i många år framöver. Det tipset är iofs försent nu : ) Men kan vara bra att tänka på i framtiden. Jag har som dig och många andra också gjort misstag att spontanköpa djur, det är vi väldigt många som har tyvärr. Men då har man förhoppningsvis lite grundkunskaper i terrarium/akvarium/groddjur/reptiler  : ) 

Finns ett bra skötselråd här på sidan. Och söker du på det vetenskapliga namnet så finns mängder med information om arten på internet. 

Vill även tillägga att vänta gärna nåt år med avel. Det är bäst att bara lära sig djuret och framförallt miljön och allt runtomkring det innan man ger sig in på avel, min åsikt bara. Man får gärna tycka annorlunda, lyssnar gärna på argumenten som säger annat. Nu ska jag inte föreläsa mer. 

Som sagt välkommen till en givande hobby och lycka till med allt. 



www.terrariedjur.se/caresheet/amphibians/l_caerulea

663
345
Johnexotics:
Badasslimpan skrev:
Hej! 

Jag är helt ny på detta och har köpt hem 1 st korallfingergroda. Ingen aning hur gammal den va när jag köpte den och jag frågade inte men den va typ som en gammal femkrona och det är den dock typ fortfarande 1 månad senare. Växter dom långsamt eller tar jag dö på stackaren...? När har den nått fullvuxet stadie? Hur vet jag om det är en hane eller hona, han i butiken visste inte. Är denna ett flockdjur och vill ha sällskap eller klarar den sig själv? Tänker mig att det måste bli rätt tråkigt för den att va i terrariet for life själv. Skulle gärna vilja ha en till för att dom ska få ungar men läste att dom kan få extremt många ungar i fångenskap så vetifan. Har 1 miljon frågor men börjar såhär. Tack 



Som  Jonas skriver avel är nog sista du ska tänka på. Lär dig du kan om ditt djur. 

Medlem i SkHF
975
1090
NellyNiklas:
Skötselrådet som tidigare nämnts: www.terrariedjur.se/caresheet/amphibians/l_caerulea

Google: www.google.com/search?q=captive+care+of+litoria+caerulea&sca_esv=565903409&rlz=1CDGOYI_enSE886SE886&hl=en-GB&sxsrf=AM9HkKljQLKwGAMNmnccMYgSOUqCaTE9lw%3A1694861088300&ei=IIcFZdn3EYSpxc8Pg5aPoAI&oq=captive+care+of+litoria+caer&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIhxjYXB0aXZlIGNhcmUgb2YgbGl0b3JpYSBjYWVyKgIIADIFECEYoAEyBRAhGKABSMo1ULkkWNYmcAF4AZABAJgBuQGgAdECqgEDMC4yuAEByAEA-AEBwgIKEAAYRxjWBBiwA-IDBBgAIEGIBgGQBgg&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Svaren på alla dina frågor finner du där. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild