Vart köper man en bra burk och inredning till hoppspindlar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Ludlow_kp:

Jag har nyligen köpt en lite hoppspindel som snart behöver ett nytt hem/burk? 

Hur och vad är den bästa inredningen? 
Hur stort ska dom ha? 


214
333
MartinJ:
Nu är jag rätt ny vad gäller hoppspindlar, men jag tycker dessa paket med terrarium, jord, och en inredningsbit är en bra start. Lägg sedan till pinnar och levande växter så blir det ett kanontfint miniterrarium med bra höjd och mycket klättringsmöjligheter. En stor fördel att man kan mata genom skruvlocket på ena ventilationsgallret, så man slipper öppna locket och förstöra deras nät i taket. Var försiktig med plasten vid rengöring, den är ganska mjuk så använd inte en tvättsvamp. Då repar du plasten så pass att man knappt ser in.

insektenliebe.com/en/shop/insektenliebe-rearing-terrarium-xl/

40
31
19Bumbi:
Tycker h20xb10xd10cm är lagom för en vuxen. Jag köpte livsmedelsgodkända akryl-lådor, sen borra massa ventilationshål. Köpte pinnar och plastväxter som jag sen sågade/klippte i mindre bitar så jag kunde använda det som inredning, satte fast med akvariesilikon. Det finns akryl-lådor med gångjärns-lock som är himla praktiskt.

3
0
Ludlow_kp:

19Bumbi skrev:
Tycker h20xb10xd10cm är lagom för en vuxen. Jag köpte livsmedelsgodkända akryl-lådor, sen borra massa ventilationshål. Köpte pinnar och plastväxter som jag sen sågade/klippte i mindre bitar så jag kunde använda det som inredning, satte fast med akvariesilikon. Det finns akryl-lådor med gångjärns-lock som är himla praktiskt.


vart kan man köpa sånna lådor?


40
31
19Bumbi:
Amazon tex:) 

3
0
Ludlow_kp:
19Bumbi skrev:
Amazon tex:) 

Hur vet man om det är nått att ha? Kan ju va pirat skit.mm

40
31
19Bumbi:
www.amazon.se/iDesign-Clarity-F%C3%B6rvaringsl%C3%A5da-Lock-Genomskinlig/dp/B013K51J5G

www.amazon.se/Ultra-Pro-Unisexs-Storage-Figurine/dp/B001IJFKWA

Exakt dom här två använder jag:) 

40
31
19Bumbi:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild