App för att hålla koll på djuren

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
31
snakeside:

Jag försökte söka i forumet men hittade inget om detta så jag skapar en ny tråd. Ni får gärna peka mig i rätt riktning om detta redan finns i någon tråd.

Är det någon som har en app i telefonen för att hålla koll på djuren? Jag tänker där man kan logga matning, öms osv. Vilken app och vad är era erfarenheter av den? Någon kanske har haft en app men slutat för den var för dålig, berätta gärna om det också.


82
57
ApeMan:
Jag har använt ReptileBuddy, men bara gratisversionen. Den funkar ganska bra, men man kan bara ha ett schema igång i freeware varianten.

Nu kör vi på egengjort papper men kryssrutor och infogrejor så att man fyller i när man gjort något med dem bara. Funkar lika bra.

1
0
PixelSmurfen:
Om det gäller spindlar så kör jag med Arachnifiles. 

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Kika på "Time2Feed" vet inte om den heter något annat om du kör Iphone.. Rätt smidig gratisapp, du kan skriva in art, ålder, vikt, särskilda händelser, senast öms, senast matad och lägga in olika typer av foder. Den ger aviseringar när det är dags att mata m.m. Du kan även gruppera in djuren i kategorier. Helt OK!

74
79
c0rr1z:
PixelSmurfen skrev:
Om det gäller spindlar så kör jag med Arachnifiles. 


+1 på den!

Medlem i SkHF
974
1090
NellyNiklas:
* Reptile Scan
* HerpVile
* Reptile Buddy

Har själv ingen erfarenhet av någon av dem, men jag blev lite nyfiken själv att gräva djupare i ämnet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild