Brian Barczyk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:
Detta är framförallt en upplysning med information om Brian, för de som är intresserade. Jag anser inte att vi behöver inte gå in på djupare diskussioner (även om det är lockande) kring det kontroversiella som omringar honom. (Spårar det ur kommer jag be admin låsa tråden).

Det har framkommit att Brian blivit diagnostiserad med bukspottkörtelcancer. Det är min förståelse att tumören/tumörerna har utvecklats till den grad där operation inte längre är möjligt. Doktorer har lämnat allt från 6 månader till 12-18 månader beroende på hur detta hanteras framöver. 

Brian är ett kontroversiellt ämne och alla har rätt till sin egna tycken och synpunkter vare sig det gäller djurhållning, YouTube mm., men Brian har även gjort mycket bra saker för hobbyn. För de som gillar morpher så är han "upphovsman" till många av dem samtidigt som han belyst och öppnat upp herpetologin och reptilhobbyn till den bredare allmänheten. Han har även gjort mycket för naturvård, kunskapspridande och bevarande. Brian har trots allt hållit på med denna hobby längre än vad många av oss är gamla. 

youtu.be/dqFC5a78JFM

Mvh
Niklas

74
79
c0rr1z:
Jo, jag såg den videon ett tag efter den kom ut. Oavsett vad man tycker om honom så är det oerhört tragiskt.. Han har ju ändå delgett mycket information under sina år & allt är inte bara "dåligt" så att säga.

Jäkla sjukdom.. Skulle inte ens önska min värsta fiende något sådant.

656
344
Johnexotics:
Ovasett vad jag tycker om personen. Så är detta väldigt tragiskt. Mina tankar går till han å familj

167
163
Imori:
Vila i frid, Brian.

Fuck Cancer!

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:

Ja. Ett tag såg det ljust ut för Brian, men läget vände fort för det sämre och i dagarna gick Brian vidare till livet efter detta. Väldigt tråkigt men jag är ändå glad för honom att han inte längre plågas med oavbruten smärta. 

För någon vecka lämnade Brian ett officiellt "This is goodbye" till den herpetologiska världen. Ett avsked som rörde djupt i själen. 

Cancer är verkligen ett jävla skit att ha att göra med.

Sköt om er.

Mvh
Niklas


Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Jag har följt hela hans resa från dag 1. Vi har olika syn på djurhållning. Men all respekt och hyllning till den mannen. Vilken resa och vilket fantastiskt liv. Han har gjort otroligt mycket för denna hobby, oavsett vilka tankar man har och har haft om honom. Kärlek till hans närstående. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild