Bugg eller ska det vara så?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
31
snakeside:
Jag kollade runt lite under fliken Uppfödning och upptäckte en sak som känns lite konstig. 

Om jag väljer alla pytonormar så finns dessa kullar registrerade, notera speciellt den högst upp.



Om jag vill sortera vidare har jag dessa att välja mellan i drop down



Och om jag sedan väljer och trycker på sortera igen får jag detta



Det verkar som att det går att välja arter när man registerar kullar som sedan inte finns i artlistan i drop down på något sätt? Hur som helst så tycker jag att detta ser konstigt ut och tror att det inte är tänkt att det ska vara sådär. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Hej,

Kullen som du tar upp är bunden till underarten, så när man väljer arten i tredje "selectboxen" så visas enbart kullar som är bundna direkt till arten.

Detta är något som bör fixas dock, så att man även ser de kullarna som är satta till en specifik underart, de tillhör ju trots allt arten de med.

Lägger till det på min "Att-göra"-lista, tack!


36
31
snakeside:
Det stora problemet är väl att underarten inte finns i listan att välja och därför kan man inte sotera fram bara dem. Hade den funnits som egen art i drop down för den hade det varit mer uppenbart att de inte kommer fram när man sorterar på huvudart. Nu riskerar man att bli lurad att det inte finns någon kull alls eftersom de inte är uppenbart att de betraktas som egen art.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild