Tips på Gömställen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
Ymmmi:
Behöver fler gömställen till min lilla snok.
Så hon känner sig mer säker. 
Just nu har hon en över värmemattan och en stor ormbunke i mitten av terrariiet där det är svalare.
Men eftersom hon är så väldigt ny kommen till mig så gräver hon ner sig.
Så skulle vilja ha tips på storlek och vad mer jag kan köpa in eller tex fixa själv.
vkrypinnet är på höger sida och där ligger även värmemattan. har satt in en liten rund korktunnel med. Men enligt mig själv inte tillräcklig.

Min lilla tjej är född 2019


84
67
Nina_Fiji:
Tycker det ser fint ut. Dom gömmer sig mer när dom är små, så det är inget konstigt. Köp några till bark rör och bark bitar. Sen lägger du dom lite övet allt så hon kan välja var det är bekvämast att ligga. Då  blir hon glad och kommer känna sig tryggare. Hellre för mycket inredning en för lite. 

Medlem i SkHF
974
1090
NellyNiklas:

Som ovan talare poängterade. Hela och halva korkrör, en halv kruka eller liknande. Nu i höst kan du passa på att plocka döda löv i skogen/parken och lägga in. Täck hela botten tex. 

Observera att löven behöver, eller bör i alla fall, torkas innan du lägger dem i terrariet. Lägg dem i ugnen på låg värme en halv dag (8h) så kommer de bli super bra att använda senare. 

Mvh
Niklas


Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Jag instämmer i alla föregående svar. Men ska även komma med andra tips. Korkrör är jättebra att inreda med, både högt och lågt i terrariet. Ett mkt bra tips är att fästa inredning i nätet i taket, då utnyttjar du hela ytan, även övre delen. Sen högre gröna växter. Grenar, pinnar, rötter som når hela vägen från botten till toppen brukar se bra ut. Klätterväxter brukar efter en tid söka sig uppåt bakgrunden och övrig inredning så det är också bra, typ gullranka eller liknande. Att skapa gömställen i dom övre regionerna brukar alltid vara populärt! 

12
4
Gurkagurra:
Ett litet inlägg: vi hängde in en kokosnöt i terrariet (fäste den i en gren + gallret i taket och vår majsorm har nu legat tre veckor i sin nya håla. Så kolla bland hamsterprylarna på zooaffären!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild