Är det här är boa constrictor eller imperator?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
2
R0binL:
Köpt på djuraffär och enligt papper som jag fick med henne så står det boa constrictor constrictor. Men enligt mig tycker jag den liknar mer en imperator. Vad tycker ni?

imgur.com/a/qzT8vxl

50
19
Danilo:
Jag skulle säga imperator

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
Är väl egentligen bara uppfödaren som kan ge ett exakt svar på din fråga. Blir gissningar mer, vad din boa innehåller för gener, anlag osv.

Det är enklare att bestämma ursprung på äldre vuxna djur tycker jag personligen. Då har alla säregna arttecken utvecklats eller hur jag ska uttrycka mig. Hur gammal är den? 

I mina ögon kan det absolut vara en constrictor constrictor. Alltså kan vara, inte behöver vara ...
Det går antagligen att räkna antalet fjäll? Det borde skilja mellan dom två underarterna? På buken eller huvudet brukar man skilja andra arter. 

18
2
R0binL:

Jonas_ skrev:
Är väl egentligen bara uppfödaren som kan ge ett exakt svar på din fråga. Blir gissningar mer, vad din boa innehåller för gener, anlag osv.

Det är enklare att bestämma ursprung på äldre vuxna djur tycker jag personligen. Då har alla säregna arttecken utvecklats eller hur jag ska uttrycka mig. Hur gammal är den? 

I mina ögon kan det absolut vara en constrictor constrictor. Alltså kan vara, inte behöver vara ...
Det går antagligen att räkna antalet fjäll? Det borde skilja mellan dom två underarterna? På buken eller huvudet brukar man skilja andra arter. 


hon är ca 7 månader nu. 


5
0
Jumban:
R0binL skrev:
Köpt på djuraffär och enligt papper som jag fick med henne så står det boa constrictor constrictor. Men enligt mig tycker jag den liknar mer en imperator. Vad tycker ni?

imgur.com/a/qzT8vxl


Nog ganska 100 på att det är en Boa imperator och ingen Boa constrictor constrictor. 
Mönstret på kroppen, svansen, huvudet tyder på BI :)

488
202
David:
Eller en korsning. Korsar du en bcc och bci kommer vissa ungar se ut som bcc och andra som bci. Omöjligt att säga med 100 % säkerhet vad det är utan veta bakgrunden. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild