Vart köpa flugpuppor/flyglarver ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
ClaraCharlie:

Hej . Jag letar med ljus och lykta efter flugpuppor (blue bottle eller green bottle helst) då min spökböna är helt galen i dem och förrådet börjar ta slut.

antar att jag skulle kunna försöka kläcka larver också men färdiga flugor eller puppor skulle vara att föredra.

nån som vet butik eller privatperson som säljer online eller inom Mälardalsområdet ? 


5095
3865
Tropfrog:
Nu är jag inte bekant med begreppen du använder. Men i fiskebutiker brukar man kunna köpa fluglarver, I den världen kallas de för maggots. Det händer ganska så ofta att de förpuppas i butiken och blir då mycket svårare att sälja. Oftast säljs de billigt eller kastas. Så fråga en lokal sportfiskebutik.

2
0
ClaraCharlie:
Ahh tack! det är bra info att ha, ska kolla runt lite och fråga om de har några svårsålda exemplar:) upplever det lite svårt att leta runt på sportfiskebutikernas hemsida då kategorierna är helt okända för mig haha

5095
3865
Tropfrog:
Sök på maggots. Det skulle kunna vara så att din närmsta fysiska butik är bästa valet.

Mvh
Magnus 

7
2
Roach88:
ClaraCharlie skrev:
Ahh tack! det är bra info att ha, ska kolla runt lite och fråga om de har några svårsålda exemplar:) upplever det lite svårt att leta runt på sportfiskebutikernas hemsida då kategorierna är helt okända för mig haha



gå till fiske butiken så frågar du efter en burk maggot kostar mellan 25 till 40 kr för en burk om du  köpa online så brukar dom sälja i 1kg pris och uppårt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild