Anaconda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
0
Suusire:
Nån som säljer en grön anaconda i östergötland? och är det lagligt att äga en i sverige?

129
74
Skane:
Hej!

Lägg ut en annons i köp och sälj.

Ja det är lagligt att äga en sådan, de är listade i CITES B så uppfödarbevis krävs.

Lycka till! :)

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Med frågeställningen "är det lagligt i Sverige" och ordet "köpa" i samma mening säger mig att du kanske inte är riktigt redo för ett djur i den kalibern :) och det säger jag verkligen med hjärtat, absolut inget illa menat. Men du bör vara förberedd för en anakonda, vare sig det gäller gul eller grön.

Lycka till. 


302
254
Bowery:
Är det din Jonas? Jäkligt fin! :)

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Bowery skrev:
Är det din Jonas? Jäkligt fin! :)


Nej tyvärr inte min :) bilden är faktiskt 10-15år gammal. En bekants individ. Jag minns att den var sur som satan, som anakondor kan vara ibland :) 

302
254
Bowery:
Jonas_ skrev:


Nej tyvärr inte min :) bilden är faktiskt 10-15år gammal. En bekants individ. Jag minns att den var sur som satan, som anakondor kan vara ibland :) 


Haha:) jo, de är ju inte kända för att vara på superhumör jämt direkt,dock mycket fina enligt min smak :)

302
254
Bowery:
www.terrariedjur.se/market/item/73773

There u gooooo!

50
19
Danilo:
Bowery skrev:
www.terrariedjur.se/market/item/73773

There u gooooo!

Exo terra 90x45x45... Kan någon befria ormen från denna misär?

302
254
Bowery:
Danilo skrev:

Exo terra 90x45x45... Kan någon befria ormen från denna misär?

Mhmm, aggree.. tänkte mer på just ormen, då det efterfrågades en anaconda

352
269
Animallover_1984:
Danilo skrev:

Exo terra 90x45x45... Kan någon befria ormen från denna misär?

Bowery skrev:

Mhmm, aggree.. tänkte mer på just ormen, då det efterfrågades en anaconda


(självklart är det hemskt om det är så att ormen hålls aldelles för litet)...det kan ju dock vara så att personen i fråga vill sälja en orm och ett terrarium som inte har med varandra att göra. Det står ju ingenstans i annonsen att ormen bor i det terrariet. Tycker man ska vara lite försiktig med att döma en djurägare utan att ha bevis för att djuret faktiskt lever i misär. 
Terrariet kanske har använts till ormen när den var en unge, kanske använts till ett annat djur osv. (såvida ni inte har någon annan information än det jag kan se utifrån annonsen såklart). 

/Animallover_1984
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild