Vilken är den bästa nybörjarsnoken ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

13
1
oggebogge123:

Jag har kollat en massa på snokar senaste tiden. 

allt från lampropeltis släktet till heterodon osv osv.
men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Eftersom alla har sina nackdelar och fördelar så vilken snok tycker ni / du är bäst. Mvh oscar 


37
19
Dazza81:
har själv afrikanska hussnokar och kan inte direkt komma på någon nackdel med den arten 

13
1
oggebogge123:

Dazza81 skrev:
har själv afrikanska hussnokar och kan inte direkt komma på någon nackdel med den arten 
 

okej har kollat lite på dessa med men hittar inte riktigt intresset i just den sorten :/  


37
19
Dazza81:
ok ja alla har vi olika smak. tycker dock denna orm passar både till nybörjare till de som haft orm i många år. du får fortsätta leta och hitta vad som passar just dej

47
46
Pretorian:

När du pratar om fördelar/nackdelar med djuren, vad menar du då?



Har du tittat på Thayeri? 

Väldigt trevliga djur. 

en.wikipedia.org/wiki/Lampropeltis_mexicana_thayeri



13
1
oggebogge123:
Pretorian skrev:
När du pratar om fördelar/nackdelar med djuren, vad menar du då?



Har du tittat på Thayeri? 

Väldigt trevliga djur. 

en.wikipedia.org/wiki/Lampropeltis_mexicana_thayeri




Har checkat in de släktet ganska mycket. 
och med för och nackdelar mena jag vissa är mer svår hanterade än andra vissa bajsar väldigt mycket lättare vid hantering . Och vissa har sina egna krav. Men jag älskar lampropeltis släktet 

80
28
Zombieboyy88:
Trynsnok var min första orm, jätte lättskött och jätte nöjd 

13
1
oggebogge123:

Zombieboyy88 skrev:
Trynsnok var min första orm, jätte lättskött och jätte nöjd 

 

a har faktiskt tänkt skaffa en under senaste tiden 


80
28
Zombieboyy88:
oggebogge123 skrev:

 

 

a har faktiskt tänkt skaffa en under senaste tiden 



Grymma ormar, speciellt sätt 

47
46
Pretorian:
Att individer kan bajsa mer eller mindre vid hantering är lite svårt att veta på förhand, visst finns det ormar som kan vara "mer benägna" att göra det men jag vet inte om jag riktigt håller med.
Jag har stött på majsormar tex som aldrig under sitt liv gjort det, individer som gjort det helt plötsligt när dom aldrig gjort det förut och individer som aldrig slutar göra det vid minsta hantering.
Har vänner som köpt majsormar som aldrig slutar bajsa vid hantering medans mina ifrån samma kull aldrig bajsat.
Hanteringen i sig är ju inte svår för det är ju inte så att du har djuret ute och hanterar dagligen, oavsett vilket djur du än väljer så kommer hanteringen ske någon gång.
Någon nackdel ser jag det absolut inte som oavsett om du får en individ som skulle vara mer eller mindre benägen att bajsa vid hantering.





oggebogge123 skrev:


Har checkat in de släktet ganska mycket. 
och med för och nackdelar mena jag vissa är mer svår hanterade än andra vissa bajsar väldigt mycket lättare vid hantering . Och vissa har sina egna krav. Men jag älskar lampropeltis släktet 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild