Hur får man enklast tag på fräsha EU-Pallar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
35
Declan:
Som topic lyder.
Hur får man lättast tag på Europa pallar, gärna nya?
Tack

5096
3866
Tropfrog:
De flesta som har nya pallar säljer bara till företag.

Sneckenström ekohandel kan ordna nya pallar till privatpersoner. Men det känns onödigt att skicka tomma pallar.

Ta en runda i ditt närmaste industriområde. I princip alla hanterar gods på pall. Leta efter små firmor, enmansföretag, mekaniska verkstäder, handelsbolag. Gå in och fråga. Man kanske får fråga några stycken innan man får napp.

Mvh
Magnus

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Tropfrog skrev:
De flesta som har nya pallar säljer bara till företag.

Sneckenström ekohandel kan ordna nya pallar till privatpersoner. Men det känns onödigt att skicka tomma pallar.

Ta en runda i ditt närmaste industriområde. I princip alla hanterar gods på pall. Leta efter små firmor, enmansföretag, mekaniska verkstäder, handelsbolag. Gå in och fråga. Man kanske får fråga några stycken innan man får napp.

Mvh
Magnus

Men om man köper 8 pallar så är det en pall lastad med 7 pallar, dvs inte tom  ;)      

Men som du säger, det finns pallar överallt man kan fråga om man kan ta, men ta dem inte utan att fråga, vi hade folk som gjorde det hos oss och de blev plockade av farbror blå eftersom det räknas som stöld. Det kom en lastbil och började lasta på pallar hos oss och värdet per pall är väl 80:- om jag inte minns fel, det totala värdet var några tusenlappar. 


52
35
Declan:
Jag har jobbat på lager i min ungdom och vet att det e stenhårt på EU-pall, vi var tvugna att kvittera varenda pall vi tog imot och skickade tillbaka till pallpoolen... blev ett jädra liv om det saknades pallar.
Om jag inte minns fel får man inte äns reparera EU-pall om man inte är behörig att göra det.

5096
3866
Tropfrog:
Då är det annorlunda nu, eller bara olika på olika ställen. Där jag jobbade på 90 talet kunde vem som helst köpa en pall för en hundring till kaffekassan. Importerade prylar och använde inte någon pallpool. Köpte pallarna med godset.

Mvh
Magnus 

52
35
Declan:
Var på IKEA så dem e antagligen lite extra nitiska...
Kom på dock, ÖB säljer ju pallkragar till europa-pall, då borde man ju kunna köpa pall av dom.. känns logiskt

281
366
Cartaq:
Vi sparar pallarna på vårt jobb om någon vill ha, men det slutar som oftast med att man lyckas att tvinga på någon chaufför 2-3st åt gången när de kommer och lämnar något paket.  

Förr så pantade man allt på någon pallcentral, men värdet är så lågt vilket gör att få personer sysslar med den typen utav hamstring idag. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild