Tappar alla ögonfransgeckos svansen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

273
185
peter68:
aaron10 skrev:


är det dyra tillbehör Och terrarium storlek


Gargoyle, Mniarogekko chahoua och ögonfransgecko kommer från ungefär samma plats och är väldigt lika. De är ungefär samma storlek (M. chahoua något större) och alla äter CGD.

Samtliga finns i skötselråden här.

24
2
aaron10:
peter68 skrev:


Gargoyle, Mniarogekko chahoua och ögonfransgecko kommer från ungefär samma plats och är väldigt lika. De är ungefär samma storlek (M. chahoua något större) och alla äter CGD.

Samtliga finns i skötselråden här.

Ok tack

24
2
aaron10:

Priset?

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Priserna varierar, kolla köp&sälj regelbundet så dyker det säkert upp juveniler till salu i ditt område.
kolla även på mässorna, går att hitta djur med bra priser. 

Jag fördrar att kolla köp&sälj samt blocket, det finns alltid någon som tröttnat på sitt stackars djur och bara vill bli av med det och kastar sakerna efter dig bara du tar dem.


Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
ZDC skrev:
Jag fördrar att kolla köp&sälj samt blocket, det finns alltid någon som tröttnat på sitt stackars djur och bara vill bli av med det och kastar sakerna efter dig bara du tar dem.

Jag kan instämma att det ibland känns skönt att ta över djur folk tröttnat på (finns ju ganska många) även om jag inte har något emot de som vill köpa från uppfödare. Men köper man från blocket och sånt så kan det vara bra att man ser så den inte är misskött, om du inte är förberedd. Det kan vara en extra kostnat och kan behövas en del erfarenhet. Är det bara någon seriös person som bara vill sälja och djuret mår bra så bara kör, men lita inte alltid på att det är fallet (jag fick oförberett ta över en misskött ögonfrans som skulle vara i "bra skick", tycker om honom väldigt mycket men avelsplanerna har jag glömt sedan länge). Jag menar kolla på blocket, vissa djurs hälsa vill man ju gråta när man ser det.

Till alla som väljer att ta över misskötta djur och kämpar, cred till er!
Likaså ni som köper djur som bott hos någon som tröttnat, eller er som köper av uppfödare och supportar dom.

Titta på typ GoHerping på youtube. Han har ett företag som heter Emerald Scales som gör just det, för att djuren efter "rehab" ska få nya livslånga hem. Man ser även hur mycket jobb det är med vissa djur.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
EmanuelKarl skrev:

Jag kan instämma att det ibland känns skönt att ta över djur folk tröttnat på (finns ju ganska många) även om jag inte har något emot de som vill köpa från uppfödare. Men köper man från blocket och sånt så kan det vara bra att man ser så den inte är misskött, om du inte är förberedd. Det kan vara en extra kostnat och kan behövas en del erfarenhet. Är det bara någon seriös person som bara vill sälja och djuret mår bra så bara kör, men lita inte alltid på att det är fallet (jag fick oförberett ta över en misskött ögonfrans som skulle vara i "bra skick", tycker om honom väldigt mycket men avelsplanerna har jag glömt sedan länge). Jag menar kolla på blocket, vissa djurs hälsa vill man ju gråta när man ser det.

Till alla som väljer att ta över misskötta djur och kämpar, cred till er!
Likaså ni som köper djur som bott hos någon som tröttnat, eller er som köper av uppfödare och supportar dom.

Titta på typ GoHerping på youtube. Han har ett företag som heter Emerald Scales som gör just det, för att djuren efter "rehab" ska få nya livslånga hem. Man ser även hur mycket jobb det är med vissa djur.
Du har helt rätt i detta, tänkte inte på att nämna det att man måste vara försiktig men vad man tar emot. Själv har jag bara haft tur och tagit emot friska djur som äter ordentligt. 

24
2
aaron10:

Fråga rekommenderar du leopardgecko

24
2
aaron10:
Jonas_ skrev:
Får dom vara i sitt trygga välinredda terrarium så tappar den definitivt inte svansen :-) 

Majoriteten, eller alla?, som tappat/släppt svansen har gjort det vid hantering eller annan stressad situation. Rätt enkelt att undvika alltså :-) 


Tappar leopardgecko svansen

504
396
Crippa:
Om du kollar i det vilda så är nog alla Cresteds utan svans men i fångenskap beror det väl på att alls handskas med dom för mycket..

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

aaron10 skrev:


Tappar leopardgecko svansen


Dom kan släppa svansen, men absolut inte lika vanligt vanligt som hos ögonfransgeckos. På leopardgeckos växer den ut igen men blir inte likadan som innan. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild