Levande djur o ev hemtransport från Mässa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
Inkan88:
Hej, när det gäller Mässan i helgen, har jag ett par funderingar.
1. Är det mest tillbehör att köpa, eller finns det gott om levande djur att titta på? Förstår juh om de kan va stress att åka med djuren. Jag är främst intresserad av ormar. Och ja de fanns en utställarlista som jag läst och just därför jag frågar, då det kändes som lite djur.
2. OM jag nu skulle hitta nån orm av intresse, har säljare nån kartong/ förvaringsbox som den levereras i?
Sorry kanske dunka frågor, men har aldrig varit på en sån här Mässa och hittills bara haft två ormar. En majs o nu sist en sinaloa mjölksnok som precis dog.

5061
3824
Tropfrog:
1: Fördelningen på mässor i allmänhet brukar vara närmare 50/50 med ett litet överslag mot djur, dvs något mer djur än tillbehör:

2: Djuren är redan i låda när de säljs, vore direkt olämpligt att inte ha dem instängda :). Är det kallt ut så kan det vara bra att komplettera med frigolitlåda och ev heatpack beroende på hur de skall transporteras hem. På de mässorna jag varit på har det gått att hitta både lådor och heat packs, men kan vara bra att ta med egna. Om inte annat så för miljön.

Jag har aldrig varit på södertälje mässan, men de brukar se ungefär lika dant ut på de olika jag varit på.

MVH
Magnus

17
1
Inkan88:
Tropfrog skrev:
1: Fördelningen på mässor i allmänhet brukar vara närmare 50/50 med ett litet överslag mot djur, dvs något mer djur än tillbehör:

2: Djuren är redan i låda när de säljs, vore direkt olämpligt att inte ha dem instängda :). Är det kallt ut så kan det vara bra att komplettera med frigolitlåda och ev heatpack beroende på hur de skall transporteras hem. På de mässorna jag varit på har det gått att hitta både lådor och heat packs, men kan vara bra att ta med egna. Om inte annat så för miljön.

Jag har aldrig varit på södertälje mässan, men de brukar se ungefär lika dant ut på de olika jag varit på.

MVH
Magnus

Okej, tack snälla.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild