Djurförslag!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

15
0
Hampon01:
Tjenare, hade tänkt bygga ett terrarium på 120x60x100-200(CM) (Längd, Djup, Höjd).
Kan inte bestämma mig om vad som skulle vilja bo där. Om ni har förslag så skicka gärna.
(100-200 betyder att jag inte bestämt mig om hur högt det ska vara)
Tack

281
366
Cartaq:
Känns spontant som något trädlevande då du gärna vill bygga på höjden, vilka djur har du ägt eller har erfarenhet sen innan?

15
0
Hampon01:

Cartaq skrev:
Känns spontant som något trädlevande då du gärna vill bygga på höjden, vilka djur har du ägt eller har erfarenhet sen innan?


Japp precis, trädlevande hade jag tänkt.

Jag har Leopardgeckos, Kalifornisk Kungssnok, Huggormssnok(Natrix Maura) samt har haft Kungspyton. Men vill ha något som är mer krävande än de jag har och har aldrig haft något djur som har riktigt använt höjden i terrariet.
Tack


26
22
helena123:
En kameleont! Finns flera väldigt fina så välj en som du tycker är spännande. 

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Trädgårdsboan spenderar mycket tid högt upp i terrariet och är inte allt för svår att ta hand om. 

Annars finns det många geckoarter som klättrar mycket och högt. 

Mvh

161
107
Alex_ask:
Spilotes pullatus är ett tips rätt krävande orm blir rätt stor spenderar i stort sett all tid i träden och är riktigt fina och dessutom dagaktiva till skillnad från boer och pyton som bara ligger i en hög på dagarna.

87
25
luzsmi:
Hampon01 skrev:
Tjenare, hade tänkt bygga ett terrarium på 120x60x100-200(CM) (Längd, Djup, Höjd).
Kan inte bestämma mig om vad som skulle vilja bo där. Om ni har förslag så skicka gärna.
(100-200 betyder att jag inte bestämt mig om hur högt det ska vara)
Tack

Kamelionter är väldigt roliga djur att ha! De är lite mer krävande men inte supersvåra! Sen är de såå gulliga haha

2
3
Jacobcarlen123:
Hampon01 skrev:
Tjenare, hade tänkt bygga ett terrarium på 120x60x100-200(CM) (Längd, Djup, Höjd).
Kan inte bestämma mig om vad som skulle vilja bo där. Om ni har förslag så skicka gärna.
(100-200 betyder att jag inte bestämt mig om hur högt det ska vara)
Tack



en vattenagam? 
 
Har själv en och hon spenderar nästan all tid högst upp i terraiet

117
99
Lancehead:
Alex_ask skrev:
Spilotes pullatus är ett tips rätt krävande orm blir rätt stor spenderar i stort sett all tid i träden och är riktigt fina och dessutom dagaktiva till skillnad från boer och pyton som bara ligger i en hög på dagarna.

Tror dom flesta boer är dagaktiva.

161
107
Alex_ask:
Lancehead skrev:

Tror dom flesta boer är dagaktiva.

Nopp
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild